Gå til innhold

Hva er å står G40 og G60 for?

Ranger emnet


tosk

Anbefalte innlegg

G står fordi det er g-form på innmaten/rotoren i kompressoren, 60 og 40 står for størrelsen på utløpet i kompressoren (diameteren)

 

Når laderen portes til RS lader osv så øker de denne diameteren ved å fjerne materiale, så det blir mindre motstand for lufta å komme ut av laderen.. Da blir det f.eks. G70.

 

G40 har også en litt annen design en G60, den er mindre.

Få gang på CorradoclubNorwegen.

Legg forumet inn som startside!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G står for spiralkompressor med G form og 40/60 står for kammer dybden på spiralen (lengden på laderen litt forenklet)

 

Størresel på spjeldhus og innløp/utblås har ingen ting å si. G40 har feks 57 mm innsug. G40 og G60 har like stort utblås

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår