Gå til innhold

trenger komplett anlegg, hva er bra?

Ranger emnet

Nygjelten

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er da russ neste år og tenkte jeg skulle starte tidlig med å skaffe anlegg til bilen. Men så etter å ha sett mange fine og sikkert bra anlegg, så fant jeg ut at jeg var HELT blank på teamet.

Så lurte på om det var noen her som kunne hjelpe meg med å sette sammen et bra anlegg, og samtidlig gi meg en liten forklaring på hvorfor det er bra?

Som dere sikkert skjønte så skal det inn i en russebil. Det skal helst gi fra seg høy grom lyd, men fortsatt ikke koste en formue. Det skal helst ikke komme på over en total av 7 000,-

Takk for svar =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hei, hva tenker du å kjøpe for 7000? Full pakke med høyttalere og sub(ber) og forsterker(e) og kabler? Det kan bli litt lite om du skal kjøpe

nytt og samtidig vil ha "russebiltrøkk".

Kjøp brukt, da får du anlegg til rundt det dobbelte som kan fungere lenge og vel. :)

Du trenger uansett følgende for å ha et komplett stereoanlegg i en bil, dersom du vil spille høyt og samtidig høre musikken. I en russebil skal jo lyden være fokusert på høyt volum og at passasjerene skal høre det, så jeg blir å anbefale deg noe som jeg vanligvis aldri ville anbefalt, nemlig 6x9 toms høyttalere (sånne ovale høyttalere som folk som ikke har peiling har i hattehyllen ;p)

Altså:

-6x9" høyttalere til å ha bak

-Evt. nye høyttalere å ha fremme

-Strømkabler og signalkabler

-Forsterker til høyttalerene

-Sub (evt flere)

-Kasse til suben(e)

-Forsterker nok til å drive suben(e)

-CD-spiller med linjeutgang slik at lyden fra spilleren kan fraktes bak til forsterkerene.

MTP nøyaktig hvilke produkter er det jo litt opp til om du skal kjøpe nytt eller brukt. Men kom med noen forslag til hva du ser på, det er så mange produkter der ute at det kun vil være personlige preferanser som vil avgjøre hva den enkelte anbefaler.

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider