Gå til innhold

Komp

Ranger emnet


Hans

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

De vil gi deg mellom 8 og 9 som Era sier, men de vil også gi deg detonasjons problemer pga utformingen av stempeltoppen. Søk google med ordene "small block quench"

 

Kan også anbefale boken: "How to build max performance chevy small blocks on a budget" av David Vizard. ISBN 1-884089-34-8

 

Slike stempler egner seg lite for en glad gutt...

Jesus loves you.... I think you're an asshole..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Torqueflite

Søk google med ordene "small block quench"

 

 

 

Ohhh... der står det mye greier ja.. Litt for mye til at jeg gidder å sette meg inn i det nå ;)

Men du mener altså at de ikke er noe å bruke..?

 

Jeg har borra blokka 030, 64cc kammer med 1,50,194 ventiler, Performer RPM innsug og har en holley 650 gasser tror jeg.. Kam har jeg ikke funnet enda.. Tenkte å bruke de stempla jeg har, men...... :(

242 V8

 

*Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har borra blokka 030, 64cc kammer med 1,50,194 ventiler, Performer RPM innsug og har en holley 650 gasser tror jeg.. Kam har jeg ikke funnet enda.. Tenkte å bruke de stempla jeg har, men...... :( [/b]

 

Nå er jeg ikke helt sikker på om jeg forstår hva du mener. Mener du de stemplene du har fra før boringen??? Uansett; Etter hva jeg forstår er din vilje å få en spenstig 350 motor. Og de stemplene du viser bilde av er til en lavkomprimert "smog" motor. Med statisk kompresjon på særlig mye over 8:1 gir disse deg detonasjons problemer pga at de fjerner det "quench" som forbrenningskammeret i en SBC trenger for å brenne effektivt. Kort oppsummert egner de seg bare til å dra en hverdagsbil frem og til bake til butikken :-(

 

Et billig alternativ er H345NP.030. Sarpsborg motorverksted solgte disse for et par hundre kroner stykket. Vær også oppmerksom på at stempler til SBC leveres i både 1.560" og 1.545" kompresjons distanse! Mål dekkhøyden på blokka di før du bestiller. Mer en 0.020" fra stempel til toppdekk er IKKE ønskelig. Klaring mellom topplokk og stempel bor ikke overstige 0.040".

 

Dette sammen med en sneisen kamaksel f.eks Competition 12-206-2, gir deg en motor som funker greit med std 12"converter og 2.5utveksling, og som går greit på blyfri 95.

 

Til den motoren ville jeg heller ha lagt til side RPM innsuget og satt på et std innsug. Ellers vil jeg igjen oppfordre deg til å kjøpe/låne/orge/stjele den boken jeg nevnte tidligere. Det vil du spare mange dyre feiltrinn på.

 

Ang forgasser: sjekk list nr på den, og se i denne listen hvilken det er http://www.mortec.com/carbs.htm

Jesus loves you.... I think you're an asshole..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår