Gå til innhold

Spiller i hanskerom!

Ranger emnet


Darty

Anbefalte innlegg

Bilstereofolk! Jeg har plassert spilleren i hanskerommet fordi jeg ikke ville ødelegge old-school utseende i golfen.

Planen var altså å bare ha en USB-penn eller SD-minnebrikke med musikk, for så å bruke fjernkontrollen for å skifte sang med.

Men så kom jeg til å tenke på at fjernkontrollen sender IR-signaler, og siden de ikke når fram til spilleren når hanskerommet er lukket så må jeg finne på noe.. Noen forslag?

1973 Pontiac Firebird

2007 VW Passat 2.0 TDI

[X] 1961 VW Boble

[X]1983 VW Golf MK1 OldSchool

[X]1988 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt koble iPhonen til spilleren, men da må jeg ha iPhonen en plass liksom. Så jeg vet ikke. Tenkte på å få tak i en IR-mottaker som har en lang ledning, så kan jeg plassere IR-mottakeren på dashbordet en plass..

1973 Pontiac Firebird

2007 VW Passat 2.0 TDI

[X] 1961 VW Boble

[X]1983 VW Golf MK1 OldSchool

[X]1988 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg om dette fins lenger, men tidligere fantes det spillere som ble levert med fjernkontroll med ledning. Det kunne jo vært en løsning, det er lettere å gjemme en fjernkontroll enn en hel spiller. Lurer på om det var sony som hadde dette(ikke at sony er så mye å skryte av forøvrig).

 

En annen løsning er jo rett og slett å kjøre med hanskerommet åpent, selv om det ikke ser helt bra ut.

 

En tredje løsning er å skru fra hverandre frontpanelet, lodde ut ir-sensoren, og lodde inn en lengre ledning her, slik at du kan plassere ir-mottakeren på et egnet sted. Dette behøver ikke å være vanskelig egentlig, spesielt ikke hvis man har satt sine ben i en loddebolt før :D

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spilleren min (JVC) er ihvertfall ikke med ledning til fjernkontrollen. Men den ene ledningen som går ut bak stå forklart at det er til "Remote". Kan den hjelpe meg? Koble på en IR-sensor der?

 

Å kjøre med hanskerommet åpent blir egentlig ganske uaktuelt. Da blir jeg isåfall til å åpne det for hver gang jeg skal skifte sang ^^

 

Mulig jeg kan lodde ut ir-sensoren ja, men da er det jo lettere å få tak i en ir-sensor jeg kan plassere en plass, for så å koble den på spilleren.

Mulig det finnes en IR-mottaker som går til en ledning, for så å sende ut IR-signalene på andre siden?

1973 Pontiac Firebird

2007 VW Passat 2.0 TDI

[X] 1961 VW Boble

[X]1983 VW Golf MK1 OldSchool

[X]1988 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, skal ikke være så stort problem å lodde IR-sensoren ut, men skal teste spilleren før jeg begynner å gjøre om så mye. For alt jeg vet kan det jo faktisk funke greit å bruke fjernkontrollen. Hanskerommet i energolf er jo ikke akkurat det tetteste som finnes :p

1973 Pontiac Firebird

2007 VW Passat 2.0 TDI

[X] 1961 VW Boble

[X]1983 VW Golf MK1 OldSchool

[X]1988 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår