siiimi Skrevet Mai 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2010 Jeg har en opel vectra med en gammel original bilradio / kasettspiller. Skulle gjerne ha byttet denne med en sony spiller. Jeg har fått ut spilleren, og trudde det var så enkelt som å koble fra den ene ledningen (som sikkert er antenne eller strøm?) og den klumpen med mange ledninger samlet for å få løsna og bytta den.... (Beklager at det er dårlig med fagspråk her) Men det viste seg å ikke være så lett, for den klumpen sitter stuck og det samme med den ene kabelen.... De rikker seg ikke, og jeg finner heller ikke noe klips for å løsne dem. Dette var problem 1, noen som har løsning? Problem to er at den klumpen ikke ser ut til å passe inn i den nye spilleren. Det ser anderledes ut :( Hva gjør man da? Håper på hjelp :D Hilsen jente på 24, som ikke har ekstrem peiling på bil :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet Mai 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2010 På f.eks biltema så har de ISO adaptere som passer som en overgang mellom pluggen som står i din bil, og pluggen som er i spilleren :) Bare å spørre noen i kassen f.eks :) Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Mai 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2010 Hvilken årsmodell er Vectra'en din? Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
siiimi Skrevet Mai 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2010 Takk for tipset, får ta meg en tur på biltema imorgen :) Vectraen er 1997 modell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Mai 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2010 Problem to er at den klumpen ikke ser ut til å passe inn i den nye spilleren. Det ser anderledes utHar du den spesielle Sony-kabelsamlingen som skal plugges inn i spilleren bak? Den skal følge med alle nye Sony-spillere, men har du kjøpt spilleren brukt, er det ofte forrige eier ikke skjønner at denne kabelhaugen skal følge spilleren og heller lar den ligge igjen i bilen, hvor den uansett må fjernes for å få inn en annen spiller enn en Sony senere... og denne kabelen får du uansett ikke på Biltema. Om du nå har denne kabelklumpen, er det bare å koble den brune og svarte ISO-klossen inn i Vectra'ens original-kontakt. Om du sliter med å få denne løs fra originalspilleren, er det tre små "armer" på siden av den store klossen som må klemmes inn rimelig simultant for å få ut hele klumpen. Sees på tegningen under: Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg