rocco89gtx Skrevet Mai 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2010 (endret) Med skoleavsluttning rett rundt hjørnet og lærlingeplassen sikret legger jeg nå ut prosjektet mitt :D Bilen er en 1989 VW scirocco GTX. Fikk denne på 18årsdagen min(2008) men har alldrig hat råd til og iværksette planene mine, det håper jeg endres når jeg får inntekt. Bilen er et relativt skjeldent syn på norske veier da 2. generasjon scirocco ikke ble solgt i norge. Det pga. høy pris og lav etterspørsel. Bilen ble importert av forrige eier og har holdt til på sørlandet intil nylig. Den var anonsert som rustfri, men jeg har ikostet bilen over 5000,- for rustsveising bare i bagasjerommet og hjulbuene bak(dette inkluderte ikke hjulbrønn som fortsatt er pill råtten). planene for øyeblikket er: - Nedplukking, rustbearbeiding å utretting - Nedpussing og opplakkering og tektyl - Carbonpanser? bagasjeluke? - Ny motor(KR) - Oppgradering av bremser - Justerbare coilovers - Støydemping - Reparere og trekke opp setene(baksetet plukkes ut) - Infinity Kappa høyttalere(ingen sub i denne vogna) prisanslag: 40-50000,- Prosjektet starter ikke skikkelig før jeg har skaffet meg et midlertidig kjøretøy. Bilder: Endret Juli 15, 2010 av rocco89gtx Siter 1989 VW scirocco GTX 1962 Ford Taunus 12m Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
storstein Skrevet Mai 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2010 Dette er en NICE bil, digger scirocco:thumb Det er bra å høre at du bryr deg om denne bilen. Skall følge med her:hellothere: men husk MASSE bilder da:blunk: Siter VW Scirocco GTX 1988 http://www.bilforumet.no/scirocco/235452-andreass-scirocco-gtx.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rocco89gtx Skrevet Juli 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2010 (endret) liten statusoppdatering. Flytter i August på egen leilighet hvor jeg også fikk en garasje til fri disposisjon... kostnadsfritt :D Har skaffet meg en 1962 ford taunus og omsider fått start på den. Mangler skiltene enda, men jobber med saken. Denne skal bli bruksbil/arbeidsbil intil vidre. Har fått bekreftelse på lærlingeplass og driver på med papirarbeidet i forbindelse med det. Håper på oppstart på prosjektet når flyttingen er unnagjort og skiltene på taunusen kommer ;) . Endret Juli 15, 2010 av rocco89gtx Siter 1989 VW scirocco GTX 1962 Ford Taunus 12m Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scotty Skrevet Juli 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2010 Vanvittig kul bil i grunn :) Kommer til å følge med i tråden her! Hvor mye var det bilen kostet? Hvor mange av dem er det i norge? Siter 1987 Toyota Supra MKIII Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rocco89gtx Skrevet Juli 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2010 Vanvittig kul bil i grunn :) Kommer til å følge med i tråden her! Hvor mye var det bilen kostet? Hvor mange av dem er det i norge? roccoen eller taunusen du lurte på da? sciroccoen kostet 20000, hørte av slektning da jeg kjøpte den at det var en av 7 i sitt slag, om dette stemmer vet jeg rett og slett ikke. taunusen fikk jeg av en kjenning for 5000. måtte få den til å gå og låve tidligere eier at jeg tok vare på bilen :) etter sciroccoen er det vel bare og rekne med at den også får seg en aldri så liten overhaling(V6 eller V8 mon tro?). av disse vet jeg ikke hvor mange det er i norge, men er vel flere av disse en det er scirocco... Siter 1989 VW scirocco GTX 1962 Ford Taunus 12m Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scotty Skrevet Juli 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2010 Tenkte på sciroccoen :) Skal ikke se bort i fra at jeg skal på et tidspunkt få fatt i en slik bil selv. Siter 1987 Toyota Supra MKIII Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg