Gå til innhold

rocco89gtx: VW scirocco GTX

Ranger emnet

rocco89gtx

Anbefalte innlegg

Med skoleavsluttning rett rundt hjørnet og lærlingeplassen sikret legger jeg nå ut prosjektet mitt :D

Bilen er en 1989 VW scirocco GTX.

Fikk denne på 18årsdagen min(2008) men har alldrig hat råd til og iværksette planene mine, det håper jeg endres når jeg får inntekt.

Bilen er et relativt skjeldent syn på norske veier da 2. generasjon scirocco ikke ble solgt i norge. Det pga. høy pris og lav etterspørsel. Bilen ble importert av forrige eier og har holdt til på sørlandet intil nylig.

Den var anonsert som rustfri, men jeg har ikostet bilen over 5000,- for rustsveising bare i bagasjerommet og hjulbuene bak(dette inkluderte ikke hjulbrønn som fortsatt er pill råtten).

planene for øyeblikket er:

- Nedplukking, rustbearbeiding å utretting

- Nedpussing og opplakkering og tektyl

- Carbonpanser? bagasjeluke?

- Ny motor(KR)

- Oppgradering av bremser

- Justerbare coilovers

- Støydemping

- Reparere og trekke opp setene(baksetet plukkes ut)

- Infinity Kappa høyttalere(ingen sub i denne vogna)

prisanslag: 40-50000,-

Prosjektet starter ikke skikkelig før jeg har skaffet meg et midlertidig kjøretøy.

Bilder:

IM001806.jpg

im001807.jpg

im001810.jpg

im001809.jpg

Endret av rocco89gtx

1989 VW scirocco GTX

1962 Ford Taunus 12m

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

liten statusoppdatering.

Flytter i August på egen leilighet hvor jeg også fikk en garasje til fri disposisjon... kostnadsfritt :D

Har skaffet meg en 1962 ford taunus og omsider fått start på den. Mangler skiltene enda, men jobber med saken. Denne skal bli bruksbil/arbeidsbil intil vidre.

Har fått bekreftelse på lærlingeplass og driver på med papirarbeidet i forbindelse med det.

Håper på oppstart på prosjektet når flyttingen er unnagjort og skiltene på taunusen kommer ;) .

im001817.jpg

im001820.jpg

Endret av rocco89gtx

1989 VW scirocco GTX

1962 Ford Taunus 12m

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanvittig kul bil i grunn :) Kommer til å følge med i tråden her!

Hvor mye var det bilen kostet? Hvor mange av dem er det i norge?

roccoen eller taunusen du lurte på da?

sciroccoen kostet 20000, hørte av slektning da jeg kjøpte den at det var en av 7 i sitt slag, om dette stemmer vet jeg rett og slett ikke.

taunusen fikk jeg av en kjenning for 5000. måtte få den til å gå og låve tidligere eier at jeg tok vare på bilen :) etter sciroccoen er det vel bare og rekne med at den også får seg en aldri så liten overhaling(V6 eller V8 mon tro?). av disse vet jeg ikke hvor mange det er i norge, men er vel flere av disse en det er scirocco...

1989 VW scirocco GTX

1962 Ford Taunus 12m

Lenke til kommentar
Del på andre sider