Gå til innhold

Audi A6 Quattro Avant 1,8T vs 2,4 vs 2,8 (råd erfaringer osv)

Ranger emnet

QuattroMan

Anbefalte innlegg

Nå er jeg drita lei 2,5TDI, de koster mer å ha enn det smaker!

Derfor skal det innvesteres i en A6 Avant 98-01 mod. Quattro blir det uten tvil som vanlig!

Jeg er ute etter tips om de forskjellige motorene, hva er feil, hvordan drag og kjøreegenskaper er etc.

Standar feil på A6`en slik som ABS, forstilling og slikt vet jeg om men av denne typen A6 har jeg kun hatt 2,5 TDI og er derfor ute etter en skikkelig grundig innføring i de forskjellige bensinalternativene. Kjører både mye by og landeveiskjøring.

Tiptronic vs manuell?

Stortrives med tiptronic kassen jeg har hatt i min 2,5TDI og har aldri hatt noen plager med denne.

På forhånd takk:thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hadde A6 1.8 TQ 2003 mod i nesten 6 år :)

Nydelig bil, men tam motor med turbo-forsinkelse - men med chip er den MYE bedre (196hk og 300nm)- må riktignok kjøres på 98oktan da.

Motoren drar endel suppe på bykjøring, litt over litern..

Litt for liten for en så tung bil i standard-form, men som sagt - chip er tingen!

2.4 er endel slappere i forhold til 1.8 turboen- men har jevnere drag - bedre til cruising og langkjøring ;)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Hadde A6 1.8 TQ 2003 mod i nesten 6 år :)

Nydelig bil, men tam motor med turbo-forsinkelse - men med chip er den MYE bedre (196hk og 300nm)- må riktignok kjøres på 98oktan da.

Motoren drar endel suppe på bykjøring, litt over litern..

Litt for liten for en så tung bil i standard-form, men som sagt - chip er tingen!

2.4 er endel slappere i forhold til 1.8 turboen- men har jevnere drag - bedre til cruising og langkjøring ;)

Lykke til!

Hallo

Har en A6 2.6 V6 quattro.

Helt suveren bil. Den er det den ordinære automaten som står i.

Det er vel 150HK orginal. Den går veldig gått.

Sliter litt med oljelekasjer på motoren på denne typen.

Spesielt mellom toppene. Har hatt en runde med dette.

Lykke til. Anbefales. kjører forbi alt, untatt bensinstasjonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider