Gå til innhold

Innkjøp av stereo

Ranger emnet

akai92

Anbefalte innlegg

Hei!

Er helt blank når det gjelder stereo. Hvertfall hva jeg skal se etter og hvordan vite at ting passer sammen.

Jeg ser etter et rimelig anlegg bestående av forsterker og sub, som skal kunne spille høyt med mye bass.

Også var det da problemet med å finne en forsterker som vil utnytte høytalerene og subbene fullt ut.

På finn traff jeg over http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=22205087. Noen som ville satset på det? ville jeg fått høy og god lyd som dundret godt? Og ville jeg kunnet koblet til 2 mellomtoner på forsterkeren uten at de tar mye av kraften til subbene? Og spilles det bedre med kondensatoren?

Hadde verdt fint med hjelp! Har sett litt rundt i andre tråder, men finner ikke frem konkrete svar til det jeg lurer på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg selv vet for mye om bilstereo kan jeg ivertfall prøve å hjelpe litt :)

Skal du inn med flere mellomtoner osv. må du ha egen forsterker til disse. Første grunn er at du antagelig vil at mellomtonene skal spille mellomtoner og fra en dedikert bassforsterker vil du kun få dypere toner.

I tilleg ville det blitt en rar kobling og effekten av bassene ville blitt veldig mye lavere.

Enkelt sagt hjelper kondensatoren å oppretholde spenning og strømtilførsel i slagene.

Første post!

Er ganske ny på bilstereo så ha litt tålmodighet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er helt blank når det gjelder stereo. Hvertfall hva jeg skal se etter og hvordan vite at ting passer sammen.

Jeg ser etter et rimelig anlegg bestående av forsterker og sub, som skal kunne spille høyt med mye bass.

Også var det da problemet med å finne en forsterker som vil utnytte høytalerene og subbene fullt ut.

På finn traff jeg over http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=22205087. Noen som ville satset på det? ville jeg fått høy og god lyd som dundret godt? Og ville jeg kunnet koblet til 2 mellomtoner på forsterkeren uten at de tar mye av kraften til subbene? Og spilles det bedre med kondensatoren?

Hadde verdt fint med hjelp! Har sett litt rundt i andre tråder, men finner ikke frem konkrete svar til det jeg lurer på:)

Hva med en slik pakke http://bilradiospes.no/m/shop/?produkt=233&katid=40&mid=m436&id=&vn=736

Ville nok å ringt eller sendt en mail for å undersøke om det var mulig å få høytalere som passet den bilen det skulle brukes i. Men her har du alt du trenger, og dette vil nok spille høyt nok for de fleste. Ellers er det veldig mange pakketilbuder på nett. Hvor mye har du tenkt å bruke egentlig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tankte å ikke bruke mere enn 5-6 tusen. Derfor jeg tenkte å kjøpe noe rimelig og bra brukt.

Har en Sony spiller liggende som jeg har tenkt å bruke. Har en forsterker også som jeg tror holder til to høytalere jeg skal kjøpe.

Så det jeg trenger er vel bass, kondensator og forsterker til basseren. Så jeg trenger en basser som trøkker skikkelig og kan spilles høyt til en pris til helst 5000. Det sakl kunne kile i ørene og kjenne at hele kroppen riser godt når man kjrer er målet mitt da:) Men siden busdsjettet er ganske lavt, håpet jeg jeg kunne finne noe rimelig og bra på Finn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tankte å ikke bruke mere enn 5-6 tusen. Derfor jeg tenkte å kjøpe noe rimelig og bra brukt.

Har en Sony spiller liggende som jeg har tenkt å bruke. Har en forsterker også som jeg tror holder til to høytalere jeg skal kjøpe.

Så det jeg trenger er vel bass, kondensator og forsterker til basseren. Så jeg trenger en basser som trøkker skikkelig og kan spilles høyt til en pris til helst 5000. Det sakl kunne kile i ørene og kjenne at hele kroppen riser godt når man kjrer er målet mitt da:) Men siden busdsjettet er ganske lavt, håpet jeg jeg kunne finne noe rimelig og bra på Finn.

Man kan alltid finne en perle på finn. men pass på å sjekk over subbene før du handler brukt. Pass på at de ikke er sprengt, svidd rævkjørt etc.. Da er det enklere å kjøpe nytt. Hva med en Rockford P3 med en matchene forsterker. Da kommer du på omlag 5k, men d forutseter at du bygger kasse selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bilforumet.no/bilstereo-salgs/252921-vurdere-a-selge-anlegget-mitt-4500-kr.html hva med det her? subberne har kanskje blitt spilt med i 30 timer MAX! alt funker fett! er så mye trøkk at jeg fikk klage da jeg sto ved kiwi her og fyrte opp litt.. ikke max i det heletatt! :S da har du ihvertfall et jævlig bra anlegg! dessuten så kan jeg gi deg 14 dager garanti på det! såpass bra funker det her anlegget! :D noen andre som kan matche prisen + garanti kanskje?

Prøvd mye rart, men ingenting slår bakhjulstrekk med sperre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider