Gå til innhold

Olas 740

Ranger emnet

Volvo_Ola

Anbefalte innlegg

Her er et lite prosjekt av 740'n min ;)

Min bil er en 87 Volvo 740 med en slapp K motor...

Var offer et lite uhell i vinter da det er pappas gamle bil og en Hjullaster var oppå den...

Skader for 18k fikk 12k og bilen igjen, så var ikke så gæernt!

x = Gjort

x= Ikke gjort

x = Kanskje/ Holder på / underveis

Planer:

xBytte skjermer

xsveise igjen hull til lister, sparkle

xsote ruter

x refleksplate bak, rødsota baklykter

xhvite blink foran

xvask

xBytte clutch, motor,

xbytte oljer på gir diff og motor

xbytte interiør (fra beige til blått - Litt bedre hvertfall :) )

xlage minikasser til 6x9 oppå hatthylla så jeg slipper å lage hull i den og skjære i stålet under.

xLakkering

x annlegg diverse

Farga blir vinrød

Bilder:

I fjord!

DSC00574.jpg

Etter hjullasteren i vinter...

DSC00155.jpg

DSC00156.jpg

DSC00157.jpg

Diverse "updates"

Har diverse deler som skjermer, dører osv jeg kan ta fra den gamle familieracern,

DSC00175-1.jpg

Flytta over skjermer, panser, og fanger, skjært hull til grøftelys og retta det som var skeivt.

DSC00183.jpg

Sveisa igjen hull til lister på dører og skjermer, slipa ned og grunna, er sparkla nå :)

Sota også ruter, helt fram eller ikke?

DSC00209.JPG

DSC00207.JPG

Update 25.7.09

Fikk også refleksplata i dag, kjøpte den av en kar på volvoforum :)

teksten!</span></div><div class="spoiler"> Fått i boksene til 6x9 på hatthylla :) Fant ideen på Volvoforum, med noen forskallingsplater, skruer, spraylim, og filt blei det ikke så ille :)

DSC00239.jpg

DSC00240.jpg

Har også fått på framskjermen etter de har vært å blitt sandblåst, grunna og lakka inni og kanter med den farga bilen skal bli :)

Tectylerte de på innsida før jeg satt de på.

DSC00242.jpg

Den svarte stripa på sida er bare etter jeg har sveisa og sparkla, blitt blankt metall... Lakk så det ikke ruster :)

Venter på telefon fra lakkerern når som helst at jeg kan kjøre den ut til han :)

Update 27,7,09

Fant ut at siden de "hyllene" i dørtrekka på framdørene var sprekte og at de sprekker fortere enn bilen starter så lagde jeg ei plate med filt og høytaler i :)

Med tanke på min snekkererfaring blei jeg igrunn fornøyd med det også :)

DSC00245.jpg

DSC00246-1.jpg

Update 16.8.09 Da har bilen kommet hjem :) Blei igrunn ganske fornøyd, ga 3000kr for jobben, da har han sparkla, sandblåst buer og noen rustflekker, pussa, og lakkert :)

Jobben er bra for 3000kr, men ikke om det hadde vært på proffverksted... Men bra nok i massevis for meg :)

Har fått montert baklykter, refleksplate, hvite sideblink på skjermene. Fangerne kommer på i dag de også, skal bare få vaska de skikkelig :)

Nye org glass til hovedlyktene blir henta i morgen på Jorkjend i Skien tenker jeg :)

Bilder:

IMG_5373.jpg

IMG_5372.jpg

IMG_5374.jpg

IMG_5375.jpg

IMG_5376.jpg

Har fått på fangerne også i dag :)

Sorry for dårlige bilder, mobilkamera...

DSC00263.jpg

DSC00265.jpg

DSC00266.jpg

DSC00267.jpg

DSC00268.jpg

Miniupdate 17.08.09

Har i dag fått henta nye lykteglass og montert de :)

Har bare et dårlig mobilbilde...

DSC00269.jpg

miniminiminiupdate 18.8.09 Har også rødsota skiltlyset, blei nesten litt tøft på en måte, bytta til 5w pærer i tåkelysa og, ser ikke sånn ut men...

DSC00272.jpg

DSC00271.jpg

Update 13.4.10

Gjennom vintern har forumet krasja, så har bare lima inn prosjektet fra et annet forum ;)

Har nå justert fjærene litt, fått på Compomotive Mo6 17*8 :)

Men den er slapp i baken, noen som har tips til å få den stivere bak?

Et lite dårlig mobilbilde med felgene ;)

cellphone_1270920673.jpg

Enda et, har fått sota framvinduene med 35%

30011_443314336424_701776424_6041845_2546923_n.jpg

Ikke vær redd for å kommentere på både godt og vondt :)

Fant ut at det er org lamelldiff på denne :) Ny clutch og K motor, da er det bare motoren som gjør at den ikke slepper :P

Villig på grus bare :o

Er ikke planen å ha en 100% strøken bil, men en jeg kan bruke til kjøring til og fra jobb, kjøring i byen og det en 18 åring pleier :)

Volvo 740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble snasen vogn med de comp,felgene syns detta så veldig bra ut jeg bilder juger jo litt men ser jo skikkelig strøken ut håper du er fornøyd :)

Takk!

Er ganske føykete på bildet, en vask så ser den mye bedre ut ;)

var en bekjent som lakka, så blei ikke helt 100, men bilen skal jo brukes også :P

Volvo 740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå finni ut åssen jeg skulle koble bryterne på elvinduene, 5 kontakter, bytte polaritet osv på ledningene osv, måtte ha riktig bryter som ikke var lett...

Men spørs om ikke jeg får vaska den torsdag og få tatt et skikkelig bilde av den, blei snasent igrunn med sota framruter, comp felger og 960 dørhåndtak :)

Volvo 740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten update her ;) 3.6.10

Har nå fått lagt opp strøm til elvinduer, kobla brytere osv.

Var i sverige forige helg så kjøpte et par billige elementer og en forsterker ;)

Elementene er Mutant på 800w sikkert ikke no kjempebra da jeg bare ga 590 per element, men det spiller bedre enn det har gjort før ;)

Et par bilder, kvaliteten er som så men...

DSC00019-1.jpg

DSC00023-1.jpg

Kledde ei plate i filt, festa med et par skruer, fort å ta ut om det er noe ekstra. Snakker da om den forsterke henger i :)

DSC00021-1.jpg

Varmesetene har aldri funka, ikke giddi å lagt sjela mi i å få de til å funke heller, klarer meg bra uten så her kom bryterne til vindusheisene :)

DSC00018.jpg

Bil som trenger polering!

DSC00017.jpg

;)

DSC00022-1.jpg

Sota framruter, er vann på utsida, ikke luft :)

DSC00025.jpg

3" "Dieselstuss" også :-B

Bare å kommentere i vei ;)

Volvo 740

Lenke til kommentar
Del på andre sider