Gå til innhold

El feil Passat 1998

Ranger emnet

funkjoy

Anbefalte innlegg

Har en sånn snasen passat 3b 1998 stasjonsvogn som bare får fler og fler elektriske problemer.

Først slutta sentrallåsen å virke på fjernkontrollen/nøkkelen.

Så slutta passasjerdøra foran å virke på sentrallåsen styrt fra føredøra.

Da tok jeg opp comfort enheten å sjekka den. Fant ikke noen synlige feil på ledninger eller kontakter på denna.

Noen dager etter detta slutta alle dørene å virke på sentrallåsen fra førerdøra. Pluss at jeg mått trykke ca. 100 ganger for å få åpna bensin lokket.

Det neste jeg gjorde var å sjekke koblingene i dørene bak. De som sitter inne i den gummi delen mellom dør og bil. På høyre side var en ledning røket tvert av og noen morkne ledninger. På venstre siden var det bare noen morkne ledninger. Fiksa da disse feila.

Da starta plutselig døra bak til venstre å virke på sentrallåsen. Også slutta alle vinduene å fungere.

Tenkte at det var best å få fiksa dette føre jeg ikke får fyllt bensin lenger :) hehe

Men sitter det kontakter og ledninger som bør sjekkes i dørene foran også? Sitter de bak det innerste dekslet på døra? Åssen får jeg av det dekslet?

Om noen har noen andre smarte tips å komme med setter jeg STOR pris på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

inni dør-lås sluttstykket sitter det mikro brytere ...disse er ofte feil kilder på sentrallås problmene ..da comfort enheten registrerer om døren er åpen eller lukket .. og disse bryterne er ikke montert "vanntett" .. og dem finnes heller ikke i løsvekt såvidt meg bekjent .så da må man skifte hele låsekassen/sluttstykket som er dyrt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar :)

Da skal jeg få sjekka ut det.

Igår tok jeg ut gulvteppet på bilen min. På passasjer siden var det en liten innsjø på ca 0,5l vann. Sjekka drenerings hullet under batteriet som var helt åpent. Er det noen andre steder som også bør sjekkes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider