magnarbore Skrevet Juni 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2010 (endret) Kjøpte meg i vinter en utrolig billig bil. Fikk den for 3000 av onkelen min. Deretter var det EU-godkjenninga; bilen ble ikke godkjent, men måtte bytte bremserør. Alt i alt, kom hele bilen, etter godkjenninga på 7000. Dette mener jeg er utrooolig billig.! HAr aldri hatt noe problem med den enda, ikke i vinter engang. 30 blå, og den startet med en gang :) Så nå skal den fikses og mekkes på ! det som ble gjort før jeg kjøpte var: -bytte frontrute -Bytte samtlige bremser da jeg kjøpte, så den sånn ut : Endret Juni 2, 2010 av magnarbore Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnarbore Skrevet Juni 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2010 i februar ble jeg også påkjørt av en idiot mens jeg var på skolen. Fikk da en stor bulk på hele v.side, samt en stor bulk på v.hjulbue bak. Han som gjorde det, ga aldri beskjed, så mer ble det ikke ut av det! Skal nå bytte begge dørene, som jeg kjøper fra hogging, og lakkerer. Hjulbuen har jeg nå fikset selv, mangler bare lakk bulken: etter fiks: Har også som dere ser, montert coilovers! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet Juni 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2010 Nice!:) Flere bilder! :thumb Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnarbore Skrevet Juni 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2010 uten om dette har jeg i dag også sotet baklyktene mine, og syns selv det ble veldig bra! Det som gjenstår nå å gjøre er : - Fikse rust - Sote samtlige ruter - Sette på noen fete felger (16"/17") - Montere hjulbue utbyggere - Fjerne skvettlapper - Clean bakluke, med en fancy løsning på skiltfestet/skiltlys - Skaffe chromespeil/speildeksel utenom dette har jeg ikke helt de store planene, grunnet at jeg liker en litt enkel clean bil, uten de helt store plastikkdetaljene:) kom gjerne med tips! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnarbore Skrevet Juni 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2010 Her er også noen bilder av bilen : neste uke kommer også lønninga, så da blir det soting samt felger:)! bare skrik ut om dere har et sett med felger, gjerne med dekk! 16"/17" :) bilen har 4x100 ET 38 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet Juni 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2010 Høres fett ut:) Liker ikke helt sånne kromspeil, men ikke det verste. Ang bakluken kan du lage en smal utsparing til skiltet, det er gromt. Noe a la dette: Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnarbore Skrevet Juni 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2010 tja, nei ikke helt umulig:) det var rått! men jeg har en liten plan, men får se hva det blir til :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnarbore Skrevet Juni 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2010 var i dag og kjøpte meg litt lakk og stuff's. det jeg har gjort nå er å lakkere hjulbuen tilbake i bilens org. farge etter at jeg hadde sparkla osv. Syns resultatet ble ganske brukbart! Bilen er trossalt 15år gammel, og det var etter min mening mye bedre å spare de 6k som en utretter skulle ha for å fikse det :P første gang jeg har gjort noe liknende, og ble som sagt bra fornøyd :)! bilder : Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet Juni 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2010 Flott at du gjør det selv:) Vil gjerne se resultatet når bilen er nyvasket;) Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnarbore Skrevet Juni 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2010 i nyvasket tilstand så det ikke kjempebra ut, men ganske OK. Tenker jeg skal prøve med no rubb, og polering for å fjerne mest mulig av overgangene mellom lakkstrøkene :) bilder kommer i morgen etter kl 16 engang :)! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvonifør Skrevet Juni 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2010 Du kan også prøve våtsliping med 1200 papir eller tilsvarende, det har jeg brukt mye :) Siter Mvh Martin Vento 1.8 *Solgt A4 1.8 Turbo *Solgt Volvo 940, prosjekt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VentOle Skrevet Juni 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2010 Gleder meg til å se en clean bakluke :thumb vurderer å gjøre dette på min vento :p :hailvw Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnarbore Skrevet Juni 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2010 ahaa, takk:) tenker jeg prøver å våtslipe med noe i steden for ja :) hørte også at dette skulle fikse biffen i fra en lakkerer her! jada, er ikke lenge igjen til bakluka skal påbegynnes :)! en ukes tid :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VentOle Skrevet Juni 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2010 Dritbra. gleder meg til å se bilder av dette. (ta bilder underveis hvis du gidder) :angelsmili: hvordan har du tenkt å gjøre det egentlig? :hammer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnarbore Skrevet Juni 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2010 jeg skal prøve å få tatt noen bilder, men jeg skal ikke gjøre det selv. det som skal gjøre er at jeg skal skjære ut et hull av karosseriet nå,/ pusse bort rustet, også bare punktsveise ei plate på. Plata skal da sparkles :)! men bilder kommer :D! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg