Gå til innhold

Div spørsmål om A4 og A6

Ranger emnet

Homer84

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å bytte ut min nåværende bil til fordel for en A4 eller A6.

Bilen jeg har nå bruker 1,6-2.0 liter på mila alt etter hvor hardt jeg kjører. Håper å kunne nesten halvere forbruket hvis jeg går for 2,5tdi motoren.

Har hatt mange biler men aldri Audi, så jeg har noen spm:

-Hvor mye bruker 2,5tdi motorene som sitter i A4 og A6? Jeg er ikke interessert i å vite hvor lite jeg kan få den til å bruke, men hvor mye den faktisk bruker ved normal og hard kjøring.

-Jeg har sett at disse stort sett er godkjent for å trekke tilhenger på 1900kg. Er det mulig å oppjustere denne?

-Jeg må ha 4x4. Er det noen kjente svakheter med 4x4 systemet på disse?

-Er det noen kjente slitedeler som pleier å måtte skiftes rundt 200.000km?

Setter pris på hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.5TDI må du gå for R5 ihvertfall.. V6'ern har havari rundt 100-200.000km.. Kammer, ventiler osv må byttes.. Blir fort en kostnad på nærmere 50.000kr..

Rekkefemmeren derimot, er skuddsikker..!! Bare man husker på rett vedlikehold, holder den LENGE..

Jeg har rekkefemmeren, og der ligger jeg på 0,65 på blanda kjøring.. Jeg kjører ofte hardt, og drar den ofte opp mot 4000rpm... :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert! Det høres veldig bra ut!:)

Vet du motorkoden til rekke5`ern og V6`en?

Hvordan er disse bilene å skru på? Og hvordan er deleprisene?

Jeg har kikket litt mer på nett nå, og det virker som jeg er nødt til å gå for en A6 for å få hengervekt på 1900kg.

Er det forresten samme motor som sitter i de to bilene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

R5'eren jeg har heter AAT ihvertfall.. Er usikker på V6'eren, men mulig den heter BAU..

Den dårlige V6'eren kom vel fra 99-02 ellernoe slikt.. R5'en ble vel slutta levert engang mellom 92-98 ellernoe..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider