Gå til innhold

nurburgring - erfaringer og spørsmål?

Ranger emnet

Haukis

Anbefalte innlegg

Hei

Har en skyline r34, uten skilter så klart.

Men lurte litt på åssen mulighetene for å kjøre på nurburgring er?

Åssen krav stiler de til bilen og utstyr?

Noen som har noe erfaring med nurburgring?

Tenkte litt på kiel båten over, med bil og henger.

MVH

Haukis

Nissan skyline r34 (Rb26)

X:03 Ktm sx 125

x:07 ktm sx 250

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nürburgring er en del av det tyske motorveisystemet, skal du kjøre i vanlig åpningstid må bilen ha skilter. Jeg har bare kjørt når banen er åpen, da stilles det ikke krav til annet enn for å kjøre på vanlig vei.

Skal du kjøre en banebil må du gjøre det i forbindelse med at en klubb har leid banen f.eks. Da kan det også hende kravet til sikkerhetsutstyr er annerledes også...

Min samboer og jeg kjørte der med min Porsche 928S i forbindelse med en ferietur i Tyskland for noen år siden, VELDIG artig og virkelig noe som kan anbefales. Jeg tror vi var ganske heldig med tidspunktet, for det var ikke så mye biler. Som sagt er banen åpen for alle, og jeg var spesielt skeptisk til å kjøre forbi MC-førere av redsel for å skade noen. På banen så vi alt fra Opel Astra stasjonsvogn med 5 personer og full takboks til Aston Martin DB9 prototype med forkledning. Vi lovte oss selv å reise nedover snart, men det har ikke blitt noe av ennå desverre...

Ian

1998 Range Rover 4,6HSE,

1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S

1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt

1956 Land Rover 86"

Lenke til kommentar
Del på andre sider