Gå til innhold

Lyst på amcar ;)

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei,har nå hatt 5 tyske biler på kort tid :p,og begynner egentlig å bli litt lei av det,og blir bare mere og mere interessert i å selge audi`n og kjøpe meg amcar.

Det jeg har lyst på er enten camaro,impala eller charger,noen

som har noen formeninger om disse bilene.

tenker på biler av årgang 1969 ;),eller rundt det en plass.

Er det noe sannhet i at vis jeg går til anskaffelse av amcar,så blir jeg stående i garasjen meste av tiden?.

Jeg har sett en del på import av bil,noen som har erfaringer?.

Mye problem å importere selv`?,har etter en liten research

sett at det virker som det er en del som har dårlig erfaring med importørene i norge?,finnes det isåfall noen seriøste og ærlige aktører av import av amcars i norge?.

Hvor lang tid må jeg evt.regne med vis jeg importerer fra usa til jeg har bilen?,det er jo ikke noe jeg burde stresse med.

Jeg har egentlig lyst på amcar nå,men jeg regner med at jeg drøyer det hvertfall til neste år,greit å skaffe seg litt informasjon før man evt går til innkjøp.

Hvordan er forsikringen på disse bilene?.

Regner med at det er veldig dårlige på vinterføre?.

Setter stor pris på svar :)

Audi a4 1.8 tq 2004 mod

xAudi a6 1.8t 2002 mod

xAudi A8 2.8 Quattro 1997 mod

x Audi 100 2.2 1983 mod

x Bmw 318i 1993 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel noen er uheldige med bilkjøp, og blir stående i garasjen å skru uansett hvilket bilmerke det er, jeg har aldri hatt noe tull med mine biler, har kjørt amcar som bruksbil i 13-14 år nå, uten noen som helst drifts stans eller annet tull, bare vanlige servicer.

Og dei funker fint om vinteren også, men som med alle andre bilmerker også, noen modeller er ikke helt bra på vinteren, mens andre igjen er helt fantastisk på vinterføre, mye av det har jo også med riktigt dekkvalg å gjøre.

Forsikring er jo nokså grei på amcar, kommer litt an på om du skal ha veteranforikring eller bruksforikring da, skal du bruke bilen daglig og året rundt, så blir det vanlig bruksforsikring på den.

 

Er nokså greit å importere selv, men om du ikke vil det, så er jo usa spesialisten en seriøs og grei kar å handle hos

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ofte fint med amcar fordi det er kanskje dyrt å kjøre med den, men deler + forsikring og årsavgift (veteran) er billig.

 

Noen skrur hele tiden, noen skrur aldri. Er mange raringer i amcar miljø syntes jeg, dermed masse rare løsninger og dårlig arbeid. (Nå blir jeg vel skutt)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok,hvor mye bensin må jeg regne med at de bruker på mila?,veit jo at det kommer mye ann på motoren,men har jo lyst å ha litt motor,vis jeg først skal ha amcar ;)..tenker på 350++ hk i den hvertfall.

Er det noen feil motormessig som går igjen på amcar?,toppakning å slikt?,eller

er generelt V8`eren slitesterk?.

Hvor mye er 1 miles i forhold til 1 km?,tenker på hvor langt bilene har på km-telleren.

Audi a4 1.8 tq 2004 mod

xAudi a6 1.8t 2002 mod

xAudi A8 2.8 Quattro 1997 mod

x Audi 100 2.2 1983 mod

x Bmw 318i 1993 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok,hvor mye bensin må jeg regne med at de bruker på mila?,veit jo at det kommer mye ann på motoren,men har jo lyst å ha litt motor,vis jeg først skal ha amcar ;)..tenker på 350++ hk i den hvertfall.

Er det noen feil motormessig som går igjen på amcar?,toppakning å slikt?,eller

er generelt V8`eren slitesterk?.

Hvor mye er 1 miles i forhold til 1 km?,tenker på hvor langt bilene har på km-telleren.

 

Hvor mye bensin, hvor lang er en fisk ? :) Vansklig å si, men visst du feks har en forgasser v8'er med 350hk vil den bruke endel mer enn feks en tysk\nyere bil med samme effekten. (såklart :)) Bilen min bruker mye, men så er det jo gasser, litt bøs kam og jeg bruke den hardt...

 

Generelt er amcar motorene slitesterke, er jo feks ikke mye hk i forhold til volum, men igjen, spørs jo hvem som har bygget den, hvor den er handlet osv osv...

 

1 miles = 1.609344 kilometers

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte Chrysleren min på 1,3 i snitt på 500 mil ferietur i fjor.

Var nede i 1,2 og oppe i 1,7 alt etter kjørestil.

Da var gasseren litt lei og converteren ganske lei, så med dette i orden ville nok snittforbruket vært litt lavere.

2,2 tonn bil med original 440 smog-motor på 230 hest.

Endret av MoFoCo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår