Gå til innhold

Godkjenne dekk/felger?

Ranger emnet

tobiasw

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg skal ha Golfen min på EU-kontroll nå i nærmeste tid, og lurer i den anledning på om mine hjul kommer gjennom EU-kontrollen?

Nå står det noen 205/45/16 på bilen, helt nye med godt mønster, men jeg lurer på om de ikke kommer gjennom ettersom de ikke er typegodkjente i vognkortet? Noen som vet?

Og i såfall, hvordan typegodkjenner jeg de hvis det er nødvendig og vet noen prisen?

Takker for svar, mvh Tobias :)

Subaru Forester

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jeg skal ha Golfen min på EU-kontroll nå i nærmeste tid, og lurer i den anledning på om mine hjul kommer gjennom EU-kontrollen?

Nå står det noen 205/45/16 på bilen, helt nye med godt mønster, men jeg lurer på om de ikke kommer gjennom ettersom de ikke er typegodkjente i vognkortet? Noen som vet?

Og i såfall, hvordan typegodkjenner jeg de hvis det er nødvendig og vet noen prisen?

Takker for svar, mvh Tobias :)

Du trenger papirer som viser omkrets, bredde, innpress og lasteindex på felgen, samt ett papir som viser at dekkdimensjonen du bruker er innenfor +/- 5% av original dimensjon.

Det enkleste er å ta turen innom en trafikkstasjon, de kan fortelle deg hva du trenger.

Papir på felger får du hos selger eller produsent, det samme gjelder dekkdimensjonen.

Jeg gjorde dette på Mk2`n min, fikk da haugevis av alternative dimensjoner skrevet inn i vognkortet, papirer fikk jeg på fax fra felgimport og Dekkmann..

Forøvrig har jeg hatt min Mk3 to ganger på Eu-kontroll med samme dimensjon som deg hos VW forhandler uten at det har bydd på problemer, er en helt standard dimensjon.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger papirer som viser omkrets, bredde, innpress og lasteindex på felgen, samt ett papir som viser at dekkdimensjonen du bruker er innenfor +/- 5% av original dimensjon.

Det enkleste er å ta turen innom en trafikkstasjon, de kan fortelle deg hva du trenger.

Papir på felger får du hos selger eller produsent, det samme gjelder dekkdimensjonen.

Jeg gjorde dette på Mk2`n min, fikk da haugevis av alternative dimensjoner skrevet inn i vognkortet, papirer fikk jeg på fax fra felgimport og Dekkmann..

Forøvrig har jeg hatt min Mk3 to ganger på Eu-kontroll med samme dimensjon som deg hos VW forhandler uten at det har bydd på problemer, er en helt standard dimensjon.

Ohh... Dette hørtes ut som mye jobb. Ettersom jeg ikke vet forhandleren av felgene, og ikke har noen papirer i orden, kanskje jeg bare skal gjøre som deg og satse på at den går gjennom EU-kontroll? Hvis den ikke går igjennom får jeg evt. ta en ny godkjenning med andre hjul.

Men takk for svar :)

Subaru Forester

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring å spør bare, tviler på dem bryr seg om du har andre felger og dekk

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider