Gå til innhold

E34 Transplantasjon, Synspunkt? Trenger hjelp!

Ranger emnet


Polyfibe

Anbefalte innlegg

Heisann godtfolk! :D

 

Etter lenge og ha plagdes med mye småfeil og tull fra gobila, ble jeg lei og starta jakten etter donorbil!

Var heldig og kom over en perfekt kandidat, Men!

Det har seg slik at dette er en 92Mod. E34 525Tds.

Meget strøken og pen bil, med et fult strøkent skinn interiør i lys farge. ordntlige framstoler med varme og luftputer osv.

Bilen har det meste av tilleggs utstyr og diverse godbiter.

 

Eneste problemet er, motoren lider av og ha en lekkasje imellom dieselpumpa og registeret. og dette har jeg fått fortalt koster flesk! 10000,- og oppover. Pga. noen digital omprogrammering.

Er det overhodet noen sjangs for og fikse dette BILLIG?!"

 

Alt innvendig er kjempefint og flytte over. men om jeg så tenkte og jøre om bilen til dieselvariant, er dette en skikkelig storjobb? :rules: Fortell gjerne fra erfaring folkens!

Aut.kassa på den jeg har ifra før har sett bedre dager iallefall, så kan det gå greit og bytte denne over ifra 525Tds til vanlig bensin? motoren er jo en M50 blokk, kan det la seg gjøre? :rules:

 

Tar gjerne imot tips og det dere kan komme med! :D

Takk :thumb

Endret av Polyfibe

89 Bmw E34 M50 /// Silverdustmetallic

Vw Passat Highline 1,9TDI

x 94 Bmw E34 525TDS

x 02 Audi A6 1,8T St.

x 89 Bmw E34 520i M20/B20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei, Kan ikke denne bilen spesifikt, men noen generelle råd.

Snakk med Roy Jonassen på Minges dieselservice når det gjelder lekkasjen.

Han kan gi deg noen gode tips vil jeg tro.

Når det gjelder ombygging fra bensin til diesel, krever BTS at fabrikant/importør går god for dette, eller at du kommer oppom BTS med donorbilen, slik at de kan plombere essensielle deler av drivverk/bremser.

Med mindre gammelbilen er så spesiell at det er helt fornuftig å legge 100 timer i en konvertering, ville jeg heller kjøpt en original diesel.

Det er skikkelig mye jobb. Var enklere i gode gamle dager da du kunne rive ut bensinmotoren og sette inn en oljebrenner, og bruke ledningen til coilen på stoppventilen på dieselpumpa. Hadde en gammel Peugeot 504 jeg gjorde det på. Girkassa til bensin var beregnet på høyere turtall (lavere giret), så aks var bra selv med en 55hk diesel på 1280kg bil. Men fyrrigruff... Mye mer morro med 150-200HK diesel ja...

 

Lykke til, samme hva du velger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det er ikke så vanskelig å få tak i dieselpumper til disse bilene nå for tiden, og dem koster ikke flesk lengere heller,men at den må ha omprogramering er bare tull etter hva jeg har erfart, men bytter man pumpa eller har tatt den ut, så må den inn å få den riktig justert ang tenningen ;) Om man gjør d selv da vel og merke, men er d et verksted som gjør jobben blir d jo en del dyrere :(

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår