SStrand Skrevet Juni 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2010 Skal ha powerfilter, men må ha tørrfilter pga luftmengdemåleren. hva anbefaller dere? er Biltema`S filter bra? Siter - Mercedes S210 e220 CDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SStrand Skrevet Juni 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2010 bump Siter - Mercedes S210 e220 CDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remulade Skrevet Juni 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2010 tørrfilter?? hva er det for noe uttrykk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hisap Skrevet Juni 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2010 tørrfilter?? hva er det for noe uttrykk? Regner med at han mener luftfilter som ikke må oljes. Har alltid brukt KN og aldri hatt noe problem med dem. Siter '09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+ '09 Can-Am Outlander MAX 800 XT '09 Yamaha YFM350R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juni 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2010 Regner med at han mener luftfilter som ikke må oljes. Har alltid brukt KN og aldri hatt noe problem med dem. Vil det si at KN-filter ikke må oljes? Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hisap Skrevet Juni 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2010 Vil det si at KN-filter ikke må oljes? Umm, de har ganske mange filtere, men sjekk http://www.knfilters.com/ Jeg har iallefall brukt en haug av disse på mange forskjellige biler og aldri hatt noe problem. Har også brukt greenfilter og ikke noe problemer med noen av dem, selvom de jeg brukte der må oljes. Man må bare ikke bruke for mye olje. Siter '09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+ '09 Can-Am Outlander MAX 800 XT '09 Yamaha YFM350R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juni 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2010 Umm, de har ganske mange filtere, men sjekk http://www.knfilters.com/Jeg har iallefall brukt en haug av disse på mange forskjellige biler og aldri hatt noe problem. Har også brukt greenfilter og ikke noe problemer med noen av dem, selvom de jeg brukte der må oljes. Man må bare ikke bruke for mye olje. Det er mulig jeg misforsto deg. Jeg trodde du mente at du hadde brukt KN-filtre uten å olje de. I så fall er det overveiende sannsynlig at motoren din har dratt i seg store mengder støv og dritt. Såvidt jeg vet er alle KN-filtre konstruert med 4-6 lag med bomullstråder med ganske store mellomrom i mellom. Disse er ment å oljes for å få en noenlunde brukbar filtreringsgrad. Urenhetene vil da klebe seg fast til olja når den suges gjennom filteret. Selv ikke med olje gir et bomullsfilter like god filtreringsgrad som et papirfilter. Derfor påstår jeg at man bør tenke seg om to ganger før man monterer et slikt filter eller et såkalt "power-filter" på en ellers utrimmet motor. På min trimmede turbomotor skal jeg når den tid kommer heller prøve å få tak i et originalt papirfilter med tilhørende boks fra en passe stor lastebil. Det bør få plass siden jeg likevel skal flytte batteriet bak. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hisap Skrevet Juni 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2010 Det kan godt hende at disse filterene ikke er så gode, men som sagt, jeg har aldri hatt problemer med slike filtere. Dog jeg ser mange med nyere biler får problemer pga disse filterene. Siter '09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+ '09 Can-Am Outlander MAX 800 XT '09 Yamaha YFM350R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juni 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2010 Det kan godt hende at disse filterene ikke er så gode, men som sagt, jeg har aldri hatt problemer med slike filtere.Dog jeg ser mange med nyere biler får problemer pga disse filterene. Grunnen til at de ikke er gode er den dårlige filtreringsgraden, ikke at de inneholder olje. Motoren drar i seg mer olje gjennom veivhusventilasjonen enn den noen sinne vil få via et oljet filter, uten at den tar skade av dét. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SStrand Skrevet Juni 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2010 tørrfilter?? hva er det for noe uttrykk? har du ikke hørt det kanskje? si meg et annet ord for det da:) Siter - Mercedes S210 e220 CDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SStrand Skrevet Juni 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2010 Så du HISAP mener jeg skal kjøpe meg et K&N filter og K&N filterolje uten att det skal skade LMM? Siter - Mercedes S210 e220 CDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hisap Skrevet Juni 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2010 Så du HISAP mener jeg skal kjøpe meg et K&N filter og K&N filterolje uten att det skal skade LMM? Jeg har iallefall aldri hatt noe problem med det på mine biler. A3 1.8T A4 1.9TDI etc. Jeg har alltid vært påpasselig i å ikke få for mye olje på filteret og passet på at det har hengt til "tørk" en stund før jeg monterer å kjører. Skulle jeg hatt et uorginalt filter i nyere bil hadde jeg nok gått for reodor sin løsning evt et innsatsfilter i orginal boks, da åpent filter lett kan trekke varm luft om det er montert feil. Kamerat sin A4 1.8T gikk faktisk ned i HK på benk etter montering av filter, men det kan jo være resultat av "lotto rulle" også. Siter '09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+ '09 Can-Am Outlander MAX 800 XT '09 Yamaha YFM350R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SStrand Skrevet Juni 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2010 Stemmer:) Ja, hehe. men er jo ikke "NY" bil da:P tross alt 11 år gammel:P hehe. Jeg hadde et biltema i vinter, monterte den på der orginalbokser er. kan jeg montere det nye filteret der også? Uten att det får problem med varme og sånn. Siter - Mercedes S210 e220 CDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juni 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2010 Men hvorfor vil du montere et slikt søplefilter? Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hisap Skrevet Juni 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2010 Stemmer:) Ja, hehe. men er jo ikke "NY" bil da:P tross alt 11 år gammel:P hehe. Jeg hadde et biltema i vinter, monterte den på der orginalbokser er. kan jeg montere det nye filteret der også? Uten att det får problem med varme og sånn. Det er vanskelig å si da jeg ikke vet hvordan motorommet ser ut, men de fleste orginale luftfiltere har inntak i grillen så det tar inn kald luft. De fleste som monterer åpent filter og sier de har peiling pleier vel lage en vegg/boks for å skille den varme luften fra motoren og filteret evt trekke rør og legge det åpene filteret i grill/fanger med tilgang til masse frisk luft. Siter '09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+ '09 Can-Am Outlander MAX 800 XT '09 Yamaha YFM350R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.