SStrand Skrevet Juni 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2010 Reodor: nei, bruker ikke biltema:P skulle bare høre lyden.men skal ha en K&N :) Skal lage en skillevegg mellom motorrom og kaldtluftinntaket:) Siter - Mercedes S210 e220 CDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Juni 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2010 (endret) APEXi ;) hønngammal test.. http://www.mkiv.com/techarticles/filters_test/2/ Det finnes sikkert flere tester der ute også, med andre filtre som deltagere. bobistheoilguy.com forumet har nok sikkert noe. Men poenget kommer godt nok frem i den jeg linker til. Og uansett, uten en boks fra f.eks gruppem eller ITG eller et CAI oppsett, så er alt du oppnår bedre respons og varmere luft til motoren.. Endret Juni 8, 2010 av LLH Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MoFoCo Skrevet Juni 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2010 Hvis jeg har forstått dette riktig er det motorer med luftMENGDEmåler som ikke liker våte/oljede filtere. Det er luftmengdemåleren som ikke tåler oljen. Oljen motoren får via veivhusventilasjonen kommer inn etter luftmengdemåleren. Motorer med luftMASSEmåler skal tåle våte/oljede filtere. Om det er noen vits og om du fyller motoren med dritt er jo en annen sak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SStrand Skrevet Juni 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2010 hvor får man kjøpt apexi da?:) Siter - Mercedes S210 e220 CDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Juni 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2010 ebay tenker jeg har Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MoFoCo Skrevet Juni 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2010 Har liggende slangen mellom luftmengdemåler og innsuget fra en motor jeg vet har vært kjørt med kon-filter eller lignende. Lå et tjukt lag med noe som mest lignet på fin sand i slangen. Vet ikke hvilket filter den er kjørt med, men om man skal bruke et slikt filter er det kanskje greit å sjekke hvor mye dritt den evt drar inn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Juni 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2010 1) LMM vs MAF. AFM/LMM = LuftMengdeMåler. MAF = Mass Air F... eller Luftmassemåler. I allefall er det den med en varme/motstandstråd (MAF) som ikke tåler å få olje på seg. Da brenner den opp eller gir i beste fall feil verdier til ECU. 2) Jeg har et sånt soppfilter og husker den støvsugertesten godt. Det skal byttes ut ved anledning. 3) Også har jeg et sånn gult, billig konfilter fra Kjøkkentema. Det har sluppet inn ørsmå mengder med finfint støv. Kjørte bak biler på en knusktørr skogsveg for en uke siden. Skal jammen meg ta av filteret nå og se hvor ille det er blitt. Har stort sett kjørt på vinterveger ellers. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MoFoCo Skrevet Juni 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2010 Luftmengdemåler er en slik med en "klaff" som åpner seg mer jo mer luft motoren suger inn. Luftmassemåler er en slik uten bevegelige deler men med en slik tråd i et eller annet edelt metall. Førstnevnte er den jeg har hørt ikke skal tåle olje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SStrand Skrevet Juni 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2010 hva med green filter? Siter - Mercedes S210 e220 CDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.