Slayfare Skrevet Juni 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2010 (endret) Hei:) Kan noen forklare meg hva en Låseclutch er?:) Håper på raskt svar:thumb Endret Juni 4, 2010 av Slayfare Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juni 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2010 I hvilken sammenheng? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slayfare Skrevet Juni 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2010 I hvilken sammenheng? Automatkasse/Momentforsterker:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juni 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2010 Er det lock-up du tenker på da eller? Lock-up er en liten clutch som sitter i/ved converteren, tradisjonelt sett har den koblet inn på høyeste giret og gir på sett og vis ett halvgir mere, det den gjør er at den låser converter, eller kobler motor og kasse sammen så de sviver med samme hastighet, målet er å unngå slippet som man har i en converter, å kunne kjøre mere økonomisk. På mere moderne kasser, med mer enn 4 gir, så funker lock-up ofte på flere gir enn det høyeste. Lock-up er ikke noe alle automatkasser har, men de aller fleste etter ~90 har det. Converter og momentomformer er det samme(Torque-converter - Moment-omformer/omvandler), Momentforsterker er det vel ikke noe som heter, men converteren gjør vel forsåvidt det. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slayfare Skrevet Juni 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2010 Akkuratt den jeg tenkte på ja:P Der fikk jeg faktisk det svare jeg lette etter, tusen takk for hjelpen:) :thumb:cheers: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juni 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2010 Kjempebra at det var hva du var på utkikk etter. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg