Maazda Skrevet Juni 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2010 Hei! :) ser det er mye fram og tilbake om hva som egetnlig er å annbefale av høytaler merker? Skal ha 4stk 6,5 i dørene, 2 forran og 2 bak. Så hvilke merke er egentlig å annbefale? hadde sett for meg RF, så infinity, men begge blei det rakka ned på på forskjellige tråder rundt på forumet her, så nå lurer jeg på hva er egentlig merker jeg burde gå for? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Juni 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2010 Skal du bruke 500,- eller 50000,- på høgtalerene? Er du ute etter lydkvalitet eller spiller det ingen rolle? Skal du ha forsterker på dei, eller er det forsterkeren i spilleren som skal dra dette? Er mange bra merker å velge imellom. Har du muligheit for å høyre på forskjellige høgtalere, so er det berre å ta turen Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nollie1982 Skrevet Juni 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2010 så lenge du er fornøyd med lyden selv spiller det vel ikke noen rolle? Siter Prøvd mye rart, men ingenting slår bakhjulstrekk med sperre! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FE3T Skrevet Juni 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2010 (endret) Hverken RF eller Infinity operer med et prisnivå i "1Kr per Watt" klassen, og der er det nok hvor skoen klemmer for de værste kritikerene. de er rett og slett ikke istand til å forstå hva som kan gjøre en forsterker over "Firstprice" nivået verdt pengene. Andre ting en også bør ta i betrakning er: Lydkvalitet måles IKKE i Decibel. (Støy måles i db, ikke musikk) Sammenligner en uteffekt, bør en forvisse seg om at en sammenligner REELLE tall (1000W fra en forsterker med 30A sikring er IKKE reelle tall) Bra bilforsterkere varer lengre enn billige mobiltelefoner på et Julebord, (og Kina varer på postordre til 998,-) Ikke bare ut Garanti tiden, men gjerne også 5-10 år til. Infinity har jeg minimalt med erfaring med, og RF kjøpte jeg sist for drøye 15 år siden Så det er klart at ting kan ha skjedd uten at jeg har fått det med meg, Men de RF forsterkerne jeg kjøpte dengang er fremdeles i daglig bruk i min bil Når det gjelder høytalere vil jeg på det varmeste anbefale Morel har brukt dette i de 3 siste bilene mine (egentlig mest eldre Macrom laget av Morel) og har alltid vært meget godt fornøyd med disse produktene Endret Juni 4, 2010 av FE3T Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maazda Skrevet Juni 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2010 Takker for meget god respons!:) Poenget er at jeg stter å titter på nettet nå, men klarer aldri bestemme meg for hvilket merke jeg skal satse på og hva. Hadde tenkt til å bruke rundt 6000,- på anlegget, det lommeboka tillater :P Ja, er ute etter lydkvalitet så klart, og ting som ikke går føyken så fort du øker volumet litt. Dette er selfølgelig til den grad lommeboka sier stop. Ja, tenker å kjøpe en 4ch forsterker, til de 4 høytalerne jeg har tenkt til å kjøpe Blir vel en 4x60-65W rms i 4ohm forsterker jeg hadde tenkt å bruke på dem. Hadde, i hovedsak Pioneer,RF og infinity i tankene, men har lest litt grums om alle 3 nå, så blei litt usikker.. Første anlegget mitt jeg kjøper nå, så har absolutt ingen erfaring eller peiling på om de har rett. Hører endel på Trance, så lurer på om noen har en ide til sub som kan gi bra trykk og litt mer punch og kick, istede for "during og blaffring" Er ikke sikker på hvor jeg skal bestille fra, tenke kanskje bilradiospes.no, så finner noen noe å anbefale der, så link i vei :D Mvh :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr turbo Skrevet Juni 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2010 Jeg hadde infinity reference 5032i (5 1/4") i dørene framme i en bil, koster ca 8-900 kr, og spilte overaskende bra, fin lyd, skal nå ha nye høytalere i min nye bil, 6 1/2" kommer til å kjøpe nye infinity høytalere men noen dyrere siden jeg var så fornøyd med de forrige. Har også 2x infinity kappa 120.9 12" med triple voice coil, er bryter så man kan velge 2 eller 4 ohm :) (ikke montert de enda) kommer til og ha alle høytalere av merket infinity, jeg har riktignok bare hatt ett par høytalere av merket tidligere, men kjenner andre som har og det er fin lyd i de. De ser bra ut også :p jeg sier ikke at de er best men jeg vil si at de er langt fra dårligst. Jeg vil anbefale Infinity hvertfall. Siter Bmw 530i v8 1996 gobilen200sx 1993 solgtVento 1992 1,8cl restaureres740glt 1990 2,3 16v solgtNissan primera 2000 solgt og dynget Audi 80 1993 bruksbilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg