Gå til innhold

Skal hellakkere golfen min - trenger info

Ranger emnet

driftking1

Anbefalte innlegg

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har du bilder? Hadde egentlig tenkt og lakkere dem i samme farge som bilen

Om jeg har bilder av dekorlistene? Nei, ikke på meg nå.

Jeg har sett mange tilfeller av dekorlister som er blitt lakkert med samme lakk som bilen uten spesielt vellykka resultat p.g.a. dårlig heft og avflassing. Jeg vet ikke om det er mulig å få det til bedre. Lakk hefter i utgangspunktet dårlig på plast. Det er derfor det er så überkritisk med skikkelig skrubbing med silikonfjerner og plastprimer. Denne primeren er egentlig en heftgrunn og skal ikke slipes.

Mine dekorlister har en slags knudrete overflate og dersom de skulle fått samme finish som resten av bilen, hadde jeg måttet legge slipeprimer også. Jeg er usikker på hvor vellykka det hadde blitt. Jeg har planer om å lakkere sidespeila snart, men de har i utgangspunktet en jevnere overflate. Etter at jeg har skrubba dem godt hadde jeg tenkt til å ta en vurdering på om jeg skal prøve meg med slipeprimer på disse. Jeg kan eventuelt melde fra om hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da tror jeg at jeg gjør det samme som du gjorde med dine lister. Bare lakkerer dem svarte igjen. Noen som vet om odegard lakk blande ferdig lakk til deg? ut i fra fargekode, har sendt flere mailer til dem , men dem svarer ikke .. Noen som vet om hvor dem selger lakk?

Tror jeg skal lakke bilen denne her fargen ; http://bpfoto.wordpress.com/2008/03/09/volvo-v70-r-awd-evolve-och-volkswagen-golf-3-gti/

sann som den golfen der.. Noen som vet hva det vil koste sann ca.? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om odegard lakk blande ferdig lakk til deg? ut i fra fargekode, har sendt flere mailer til dem , men dem svarer ikke .. Noen som vet om hvor dem selger lakk?

Tror jeg skal lakke bilen denne her fargen ; http://bpfoto.wordpress.com/2008/03/09/volvo-v70-r-awd-evolve-och-volkswagen-golf-3-gti/

sann som den golfen der.. Noen som vet hva det vil koste sann ca.? :)

Ja Ødegård Lakk kan blande lakk etter kode

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey, da får jeg ringe dem imorgen, men ang. pris på den fargen der sann ca. Noen som vet?

Om du har koden til fargen, så kan jeg sjekke hvilken pris jeg har på det lakkmerket jeg har, hvilken pris Ødegård har på sin lakk må du nesten spørre dei om, og prisen på lakken kan variere en del, komer an på om ene lakkmerket har den som 2 sjikts, mens et annet lakkmerke kansje har den som 3 sjikts lakk

Bilforumet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jammen jeg vet ikke koden på den fargen, vet heller ikke hvordan jeg kan finne den ut ! :(

Da må du spore opp eieren og spørre han hvilken kode han har brukt på den bilen, er desverre ikke godt å finne ut slikt med å se på et bilde.

Eller stikke innom en lakkleverandør, evt lakk verksted og se på fargeprøver og se om du finner en farge du liker

Bilforumet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lastebil lakk er vanlig 2K lakk, og den er stort sett kun i tette farger, kan få noen i metallic, men å legge 1 sjikts metallic om en ikke har lakkert før, er nok ikke det letteste en kan gjøre, så det enkleste om du skal ha lastebil lakk og effekt lakk, er å kjøpe effekten i pulverform, og blande den i klarlakken

Bilforumet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider