bont91 Skrevet Juni 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2010 Hei! Har nå funnet ut at motoren i 850en min desverre er utslitt.. Jeg vurderer derfor å heller sette i en t5 motor. Noen som har gjort dette før? Var det sykt mye arbeid? Har sett en del billige motorer på nette som står i sverige da, men lurer litt på hvordan dette blir med tollen og eventuelt en godkjenning?? Å om det er mulig å få dette godkjent?? I så fall er det noen forskjell på om jeg kjøper motoren i norge eller om jeg henter en fra sverige viss jeg skal få det gjodkjent??? :) Siter - Volvo 850 SE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo_lars Skrevet Juni 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2010 hei byggde om min 92 glt til 94 t5 for en månde side tok meg en helg å da byta jeg for og bakstiling, bensin tank, eksos, motor og gir + lednigs nett. men jeg hadde to løfte bukker har ikke godkjennt den, men ska være mulig men må ha en del papir jeg kjøpte dele bil i sverige som kom på 18000 nok egentlig ikke noe å lure på men kansje sette seg litt bedre tid for var jævlig slitten etter 30 arbedis timer på en helg:volvopower: Siter biler 850glt/t5 bruksbil m3 drifte prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bont91 Skrevet Juni 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2010 oi, da var du nok litt mer effektiv enn hva jeg hadde tenkt :P Trodde jeg kom til å bruke hvertfall en måned... Men har du gjort dette før??? Tenkte jeg skulle få med meg faderen som er volvo mekaniker, men han har ikke tid før til høsten.... Snakket forresten med BT en dag, de ville ha ombyggingspapirer fra volvo norge, en søknad pluss at jeg måtte vise bilen før jeg begynner i det hele tatt... Ellers var det ikke noe problem å få den godkjent sa de.. Siter - Volvo 850 SE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo_lars Skrevet Juni 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2010 er mekaniker jeg men det var egentlig veldig enkelt trur ikke du får ombyggings papir av volvo norge lenger Siter biler 850glt/t5 bruksbil m3 drifte prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bont91 Skrevet Juni 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2010 nei, det gjør man nok ikke.. Men de på bt var også fornøyd viss de fikk en deleliste med hva som var forskjellen på disse to bilene og jeg dokumenterte at jeg hadde byttet de.. Men er det noe forskjell på bremser å sånne ting?? Dempere eller lignende??? Siter - Volvo 850 SE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo_lars Skrevet Juli 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2010 enklasete er jo å byte motorn uten å ta den av travers. men slipe alt ned. har ikke målt stab stag. calpierane er like men har du før 94 er det jo 4 bolt. nyere har 5 bolt. vil å anbefale 302mm skiver fra v70 med 16". http://volvoforum.no/tips_triks/850/302mm-bremser.htm Siter biler 850glt/t5 bruksbil m3 drifte prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bont91 Skrevet Juli 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2010 Men da må jeg vel ha en delebil eller??? Tenkte bare å kjøpe en motor med de delene som jeg trenger.. Har 5 bolt så det burde ikke være noe problem de :) Siter - Volvo 850 SE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo_lars Skrevet Juli 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2010 jeg henta hele bil enklere for min del. da har du også en forsikring om at motorn går å du får test motor og gir før det står i bilen. har å solgt noen deler så bilen blei ikke så dyr:win fikk jo med et set greie 17" felger og nye samco trykk slager har nå kosta meg under 20000 med moms å alt Siter biler 850glt/t5 bruksbil m3 drifte prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SenatorTurbo Skrevet August 11, 2010 Rapporter Share Skrevet August 11, 2010 får ikke detta godkjent med mindre du kan henvise til en tidligere lik sak. volvo deler ikke ut pappirer lengre! har prøvd i lengre tid nå og gitt opp i grunn... men har noen info om dette motas det med tatt ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Namixa Skrevet September 16, 2010 Rapporter Share Skrevet September 16, 2010 får få tak i en bil i sverige som er t5 å ser bra ut å bytte ramme nr:P hhe..letteste det:P haha Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Devils Skrevet Oktober 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2010 rart at man ikke får da godkjent for ser på vccn at flere som har ombygd vanglig 850 tel t5 og fått det godkjent. papirer finner man på nette. skal ligge noen papirer på forum sia tel vccn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg