Gå til innhold

Octavia II eksos/effektanlegg med rå lyd

Ranger emnet

skodaja

Anbefalte innlegg

Hei, er ny på forumet!

Jeg har fått et veldig bra tilbud på en Skoda Octavia II elegance 2005 modell 1,6 MPI med 105hk bensin. Og vurderer sterkt å kjøpe den! Men jeg har lyst på så rå lyd som mulig for tja... under 15000. Jeg har hørt at simonsanlegg gir litt metallisk lyd og at den ruster lett? Scorpion har jeg hørt er bra men fins det for skoda? Jeg har lyst på lyd som det her: http://www.bimmerfanatics.com/sounds/oystein325/aks2-5.mp3

Fant linken på en annen tråd på forumet ;) Og den lyden er rå! Jeg bryr meg faktisk ikke så mye om effekt foreløpig, vil bare ha bra lyd. :D Hvis noen har erfaringer eller tips så hadde jeg satt pris på å høre :D

Endret av skodaja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg tror ikke du får den samme lyden grunnet lavere effekt samt at BMW`n er en rekksekser.

Utvalget ditt blir litt redusert da det er en 105hk men jeg vet at lyden fra Supersprint og Milltek er rå (dessverre tror jeg disse jun er å få tak i til RS)

Ang Simons så har dom en rustfri utgave samt en "rustete" dito.

Muligens du kun trenger en modifisert endestuss evt fjerne noen lyddempere...

//M

Octavia vRS

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Men er det ikke veldig metallisk lyd på simons? Så litt på miltek og det så ut som om de hadde til octavia tdi 1998> men det vil vel være for octavia I og dermed ikke passe til octavia II?

Kunne jo kanskje fått et verksted til å tilpasse et anlegg for meg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du har en 1.6, trenger du ikke ha komplett effektanlegg for å få god/mer lyd :) Holder lenge med å bytte bakpotta til en "tuning" potte som er mer åpen. det koster ca 1000kr, og da kan du bruke de 14000 du har igjen på senk og felger ;)

Blir også feil og sammenligne lyd med en turbomotor, da turboen i seg selv også fungerer som en lyddemper :)

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Jeg må si meg ganske enig med stambo, liten vits og kost på så mye penger hvis du bare vill ha litt kul lyd, bare bytte ut den bakre lyddemperen med en mere sportsligere potte. 2. nå veit ikke jeg hvor langt det er til lyddemper 2 fra bakenden av bilen, men hvis du tar av den bakerste lyddemperen og setter på et rør bare med en pen ende stuss får du garantert bedre og råere lyd =) lykketil da, og når du er ferdig er det obligatorisk med enten lyd fil eller en liten video ;) hehe

Ole

Toyota RAV4 2.0 automat

Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt)

Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt)

Sjekk ut mini SUV`n vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider