175GD Skrevet August 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2010 Det er ingensak å fikse dette Hadde du bodd litt nærmere skulle jeg gjerne gjort det for deg Edit; kan gå på min og sjekke hvem kanal og bite som skal endres, så kan du ta me det til et verksted og se om det hjelper Stambo: Hadde vært helt supert om du kunne beskrive hva som må endres. Fikk samme melding fra det lokale VW-verksted, at dette var enkelt å fikse. De mente jeg burde gjøre et nytt forsøk hos Skoda-verkstedet. Tok opp saken med Skoda-verkstedet i dag, de lovet å se på saken på nytt. Først ville de sjekke en av sine egne biler, og dersom de fant ut av problemet ville de ringe meg for å rette feilen på min bil. Siter Kjør grønt, la bilen levere mest mulig CO2 til plantene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stambo Skrevet August 20, 2010 Rapporter Share Skrevet August 20, 2010 Tok en titt på det nå, og på kanal 09 så skal byte 2, bit0 være 0 og byte 3 bit5 være 0 :) Da burde den holde seg i ro selv om du rygger i regnet :) VW verkstedet burde jo også kunne hjelpe deg med dette da, er jo fort gjort. :) Siter - Skoda Octavia RS TDI 2007 - Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow> x VW Polo TDI Sport Edition 2001 Low Cars Make Them Boobies Bounce <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
175GD Skrevet August 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2010 Mange takk, Stambo.:thumb Kommer med tilbakemelding når verkstedet har prøvd seg (på nytt). Siter Kjør grønt, la bilen levere mest mulig CO2 til plantene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
175GD Skrevet August 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2010 Da fikk det lokale Skodaverkstedet prøve seg igjen. Og etter en stund kunne diagnoseteknikeren bekrefte at bakruteautomatikken endelig var programmert bort. Men han hadde måttet ty til telefoner både til VW-verkstedet og til importøren. Det viste seg at Octaviaen hadde samme progranvareversjon som Golf VI. Følgende ble endret: Byte 20 bit6 satt til 0, Byte 21 bit2 og bit3 satt til 0. Nå er endelig den plagsomme bakruteviskerautomatikken borte. Men på hjemturen la jeg merke til at instrumentlysene var borte. Nydelige hvite visere, men ingen belysning på tallskivene. Regner med å få en telefon når teknikeren har funnet løsningen på dette. Siter Kjør grønt, la bilen levere mest mulig CO2 til plantene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stambo Skrevet August 30, 2010 Rapporter Share Skrevet August 30, 2010 ok. Du har lik styreenhet som i 6ern ja. Da er det nok litt andre byte en på min, den har lik som 5ern :) Men burde jo ikke være noe stress fordet :S Siter - Skoda Octavia RS TDI 2007 - Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow> x VW Polo TDI Sport Edition 2001 Low Cars Make Them Boobies Bounce <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
175GD Skrevet August 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2010 Joda, det ser ut til å ordne seg. Skal innom verkstedet i morgen for å få på plass instrumentlysene igjen. Forhåpentligvis uten at bakruteviskeren våkner til live igjen. Siter Kjør grønt, la bilen levere mest mulig CO2 til plantene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
175GD Skrevet August 31, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2010 Da var instrumentlysene på plass igjen. -Og bakruteviskeren holder seg fortsatt i ro. Siter Kjør grønt, la bilen levere mest mulig CO2 til plantene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stambo Skrevet August 31, 2010 Rapporter Share Skrevet August 31, 2010 Så flott :) Siter - Skoda Octavia RS TDI 2007 - Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow> x VW Polo TDI Sport Edition 2001 Low Cars Make Them Boobies Bounce <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg