Gå til innhold

Spørsmål ang. Xenon

Ranger emnet

TheStian

Anbefalte innlegg

Hei :-)

Skal bygge om til Xenon på min 93 S4.

Er på jobb(sjøen), så får ikke sjekka hvilke perer som står i, men tror det er:

Nær: H1

Fjærn: H1

Tåke: H3

Stemmer dette? er litt usikker på om det er H1 eller H3 i nærlysene. Noen som kan bekrefte dette? :-)

Også lurte jeg på hva som er forskjellen på standard xenon og "digital slim"

Mvh. Stian!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Nei, det er ikke det. Xenon skal KUN bli montert på biler med automatisk høydejustering av lysene. Du vil altså IKKE få bilen godkjent med Xenon.

Men bare å koble av før kontrollen, og koble på etter :)

Skal også være godkjente lykter til det ettersom vanlige halogenreflektorer sprer lyset og gjør det dårligere :)

Om det er mulig ville eg kjøpt skikkelige projektor lykter. Du vil få myyyye bedre lys istedet for jallaxenon lys man får i en vanlig reflektor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...
Er det også H1 på Audi 100 2.3E ?

Og er det noen som har erfaring med billige LED lykter fra eBay? Er så sinnsykt dårlige lys på bilen min også skal jeg kvitte meg med den snart, så gidder ikke å koste på den noe mer. Trenger bare noe som jeg kan bruke i vinter som fungerer bedre enn halogen..

Hvis du har disse linselyktene med 2 linser og reflektor til fjernlysa er det H1 nær- og fjernlys og H3 i grøftelysa.

Hvis du har den vanlige reflektoren som 100 C4 kom med er jeg usikker men tror det er H4.

Da er det altså 1 pære pr. reflektor.

Correct me if i'm wrong.

Bilforumet.no
Super Moderator

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider