Gå til innhold

dj-vega; Kia Sportage 1995` (Levert inn skilter...)

Ranger emnet


dj-vega

Anbefalte innlegg

Har nå lest gjennom roughly hele tråden, og må si det er utrolig kult av deg å begynne på en slik bil! :)

 

Husker min far hadde en slik som arbeidsbil en stund for en del år siden (mener det var en 2000-mod elns.), og han sa det var en god bil å kjøre, særlig på vinterføre. ;)

 

Lykke til videre, jeg følger ivrig med! :)

 

BTW: Hvor bor du? Ser bilder fra Sandnes, men du nevner også Klepp. :)

"Be a yardstick of quality. Some people aren't used to an environment where excellence is expected."

Ford Fiesta 2013 1.0 EcoBoost

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 712
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Har nå lest gjennom roughly hele tråden, og må si det er utrolig kult av deg å begynne på en slik bil! :)

 

Husker min far hadde en slik som arbeidsbil en stund for en del år siden (mener det var en 2000-mod elns.), og han sa det var en god bil å kjøre, særlig på vinterføre. ;)

 

Lykke til videre, jeg følger ivrig med! :)

 

BTW: Hvor bor du? Ser bilder fra Sandnes, men du nevner også Klepp. :)

 

Hei Hei.

 

Holder til på Kvernaland. Men er ofte i sandnes sentrum. Og forsåvidt på bryne...

Kjekt med litt positivt, så jeg takker for det. Ganske grei å kjøre. Begynner å bli veldig dyr, men lærer noe nytt hele tiden :)

Mvh dj-vega

Prosjekt; Kia Sportage 95` <---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nytt år og nye muligheter?!

 

Kan starte med å nevne at bilen går relativt normalt sålenge den blir varm. Har ikke hatt noen problemer når den er varm. Hender at CE lyset kommer på en sjelden gang under kjøring. Men det forsvinner nesten like raskt som det kommer. (hmm)

 

Status: Coolant Temprature Sensor = Ikke Montert Enda. (Årsak; Primert latskap)

 

Har fått tak et et par Ekstra lys. Hvitt glass. Som skal monteres etter kufangeren er blirr litt modifisert og montert.

 

Bensinmåler fungerer enda. Stoler ikke på den enda. Men går opp og ned alt etter som bensinen kommer og blir brent opp... Andre ting, kjøpt litt verktøy. og litt nips.

 

Mulighet for at hengerfestet skal på igjen, da jeg har fått lyst på en liten campingvogn...

 

Det vil tiden vise :)

Mvh dj-vega

Prosjekt; Kia Sportage 95` <---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg sterkt tilbake med dagens "nyheter".

 

Fikk kjøpt inn 19mm langpipe til skrallen.

 

Og vips ble Coolant Temprature Sensor byttet.

 

(Vis bilen sto på tompang en stund å svev, og jeg daua den for å så starte den opp igjen, så ville den ikke starte, før den ble kald. Opplevde dette igår, fikk derfor litt fortgang som forsåvidt løste problemet. Nå starter den uten CE lys, og kan brukes når den er kald uten problemer.)

 

 

--

 

Da er det allerede tid for nytt problem. Har merket at den har begynt å henge på h.bakhjul når jeg rygger, og typsisk svinger. Hjulet stopper helt opp. I tilleg har håndbrekket begynt å tullet. Og idag begynte bremsepedalen å gå i gulvet.

 

Jeg sjekka b.veske nivået. var forsvunnet et 1dl ca fra da jeg følgte opp før idag. (bare for å toppe opp) Sjekker så området rundt hovedsylinderen. tett. og ender opp å se en damm med bremseveske ved h.bakhjul. Og dette tiltross for at jeg byttet bremsesylinder før i år. prod.feil kansje? Jeg antar at det er en samenheng med alt på dette. Og skal i løpet av dagen da av trommelen og sjekke opp. Var ingen lekasje rundt bremserøra heller. (inn til sylindrene)....

Mvh dj-vega

Prosjekt; Kia Sportage 95` <---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har bilen bremser igjen...

 

Belegget på bremseskoen hadde løsnet i fra metallet og delt seg. Så hadde strempelet blitt presset ut fra cylinderen. Kjøpte ny cylinder, og bremsesko.

Nå er bremsene kanon, i tilleg så er håndbrekket veldig bra. Nå gjenstår det å bytte bremseskoa på høyre siden. dette blir gjort på torsdag denne uka.

 

Har ikke fått tatt noen bilder. men tenkte å ta når andre siden blir tatt.

 

Bilen går helt fint nå. CE lyset har dukket opp et par sekunder underveis, men forsvinner like fort.

Lugger litt til tider ved by kjøring.

 

Legger ut noen bilder av ting jeg har tanker om;

 

Med en slik bakfanger, bør det ikke være mulig å få andre typen skilt?

DSC05594_0.JPG

 

Rett vei å gå?

front_view_J82_PakWheels(com).jpg

 

Evnt i fremtiden, ved omlakering; Rett farge?

Kia-Sportage.jpg

 

Disse klarglass lyktene kan bli pent;

0033937.jpeg

 

Eller kansje denne blåfargen?

subaru_imprezawrc.jpg

 

Usa blinkere :D

0k08a51060b.JPG

 

Kansje?

KA00SP-2001RGX.JPG

 

Setter pris på synspunkter om bildene jeg la ut :)

Mvh dj-vega

Prosjekt; Kia Sportage 95` <---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Har fått hjem campingvogna, fått litt inntrykk og vogna skal jobbes med senere idag. Nedre del av døra. så skal det innvendige treverket byttes. Det som ramma på døra er skrudd i. Bilder skal prøves å tas. I tilleg til bilder av vogna.

 

--

 

Noen som vet hvor jeg kan få sandblåst hele undersiden av bilen? og fått sprøyta på understellsmasse? Skulle fått gjort dette. Blir litt dyrt å betale over 10k for å levere den inn til sandblåsing og techtylering... Tips motas med takk

Mvh dj-vega

Prosjekt; Kia Sportage 95` <---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det påtide med bilder av bilen og vogna...

 

Kameraet på telefonen hadde et illebefinnende;

 

2012-01-17%252016.08.00.jpg

 

Var litt snø en dag;

2012-01-19%252014.00.43.jpg

 

Bilder tatt i dag;

 

2012-01-31%252002.04.15.jpg

 

2012-01-31%252002.04.33.jpg

 

2012-01-31%252002.04.47.jpg

 

2012-01-31%252002.05.02.jpg

 

Skiltlysa har tatt kvelden... Tåler ikke vann... bestiller nye fra ebay.

2012-01-31%252002.05.29.jpg

 

2012-01-31%252002.05.41.jpg

 

Kanter er null problem vertfall

2012-01-31%252002.06.49.jpg

 

2012-01-31%252002.07.04.jpg

 

 

Nye campingvogna;

 

2012-01-30%252015.30.46.jpg

 

2012-01-30%252015.30.59.jpg

 

2012-01-30%252015.31.09.jpg

 

2012-01-30%252015.31.20.jpg

 

2012-01-30%252015.31.36.jpg

 

2012-01-30%252015.31.42.jpg

 

2012-01-30%252015.31.50.jpg

 

2012-01-30%252015.30.37.jpg

 

 

Mobilkameraet gir begrenset kvalitet som vanlig... hehe

 

 

Komentarer?

Mvh dj-vega

Prosjekt; Kia Sportage 95` <---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil, disse Sportagene :)

hadde en selv, for et år siden :D

Var egentlig et prosjekt for å tjene en lapp eller to, men endte opp med at verkstedet fant sprekk i ramma og all mulig slags dritt..

Så gikk 12 000 i tap :(

 

men uansett, så er ikke disse bilene så japsete (koreansk da, for den saks skyld) som du kanskje tror :)

Motoren en fra en Mazda, tror det var samme som mazda 626, chassiset er fra Ford, og bilen er montert av de samme som monterer Mercedes, nemlig Karrmann :)

Sprek bil er det og! Bensinversjonen ihvertfall :D

Men synes det er litt kjipt at de har 15" hjul. Det blir for lite, de ser mye bedre ut med større hjul/dekk ;)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. hehe ja. i grunn en kjekk bil. Ganske sprek nå omdagene. Motoren heter FE3 og er designet og utviklet av mazda. Er vist lavkomp stempler og "grovere" veiv på sportage versjonene. litt forsjellig bruk hehe.

 

Synd det med ramma, hadde samme selv, som kostet meg 22 lapper... pluss mer.

Er inne på tanken med 22" felger med dekk... kan bli frekt.

 

Noen bilder;

 

2012-01-31%252015.51.38.jpg

 

2012-01-31%252015.51.47.jpg

 

2012-01-31%252015.52.09.jpg

 

2012-01-31%252015.52.19.jpg

 

Ganske bra bilder idag synes jeg. :)

Mvh dj-vega

Prosjekt; Kia Sportage 95` <---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut! :)

Men ærlig talt.. hjulkapsel på reservehjulet? Ser den ikke litt "røffere og tøffere" ut uten det plast fatet der da? :)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut! :)

Men ærlig talt.. hjulkapsel på reservehjulet? Ser den ikke litt "røffere og tøffere" ut uten det plast fatet der da? :)

 

Hei takker :)

 

Hadde stålfelgen vert uten rust, så hadde ikke kapselen vert brukt... Synes det er litt bling bling hehe

 

Men kommer etterhvert sånn skinn trekk eller noe i den duren, som det står Sportage på...

 

Noe slikt; http://www.ebay.com/itm/1995-2000-Kia-Sportage-4WD-Spare-Tire-Cover-OEM-Factory-/190608131617?_trksid=p4340.m185&_trkparms=algo%3DSIC.NPJS%26its%3DI%26itu%3DUA%26otn%3D5%26pmod%3D220348506970%26ps%3D63%26clkid%3D6051071340637829056#ht_753wt_932

 

Har også en plan om å bytte frontfangeren, bare "plastikken" til denne typen;

http://www.ebay.com/itm/1998-2002-KIA-SPORTAGE-FRONT-BUMPER-COVER-98-99-00-02-/250981876333?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Make%3AKia%7CModel%3ASportage&vxp=mtr&hash=item3a6faf826d#ht_2324wt_992

 

Gjør den litt røffere etter min smak

Endret av dj-vega

Mvh dj-vega

Prosjekt; Kia Sportage 95` <---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei takker :)

 

Hadde stålfelgen vert uten rust, så hadde ikke kapselen vert brukt... Synes det er litt bling bling hehe

 

Men kommer etterhvert sånn skinn trekk eller noe i den duren, som det står Sportage på...

 

hadde akkurat samme rustne reservefelg som deg :)

Skinn er nokd et beste ja :)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår