Gå til innhold

dj-vega; Kia Sportage 1995` (Levert inn skilter...)

Ranger emnet

dj-vega

Anbefalte innlegg

• Svar 712
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jo, så klart :)

Det var en '95 modell, med omlag 220 000 kilometer på teller'n ;)

Kjøpte den for 5000 kr, da sto det grønne skilt på den :D

Så siden bilen var over 10 år gammel, kostet det ingenting å omregistrere den til 5-seter, så vi betalte omlag 7000 kr for bakseter :)

Ene trimlista var borte, og det kostet over 1000 kr for ei trimlist hos KIA Forhandler.. That's right, TUSEN kroner for et stykke plast.

Dette gadd vi ikke med, jeg bare reiv av listene, slipte vekk gummien og lakkerte sideskjørtene sølv, da plommerød og sølv er en ganske vanlig kombinasjon, de passer fint i alg synes jeg :)

Da vi sendte bilen på EU fant de ut at det var sprekk i ramma.. så vi sendte den på verksted, og betalte omlag over 10000 for sveising av ramma og nye bremserør..

Vi var ikke klar over det før bilen ble solgs, men bilen hadde et hull i bensintanken.. verkstedetfant IKKE hulelt i bensintanken, men det gjorde derimot den nye eieren..

Bilen ble solgt for 18000 :)

uansett, her er bildene;

SOMMER004.jpg

SOMMER006.jpg

SOMMER005.jpg

Som du da ser på siste bildet, er det plass til myyyye større hjul :D hadde egentlig planer om det, men dette ble lagt bort da vi fikk vite om ramma..

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne var jo råtøff. digga lakeringen av nedre del.... inspirasjon hehe

Tusen takk for bildene. knall tøff bil. har samme kufanger liggende, men den har fått seg en trøkk, så den må kappes litt og lakkes før den blir montert på.

Hadde du noe problemer underveis, sånn utenom det du nevnte?

Mvh dj-vega

Prosjekt; Kia Sportage 95` <---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne var jo råtøff. digga lakeringen av nedre del.... inspirasjon hehe

Tusen takk for bildene. knall tøff bil. har samme kufanger liggende, men den har fått seg en trøkk, så den må kappes litt og lakkes før den blir montert på.

Hadde du noe problemer underveis, sånn utenom det du nevnte?

Takk :)

Lakkjobben ble gjort med lakkboks, men fikk et bra resultat :D

Ja kufangeren min hadde også blitt trykt inn litt nederst, og var ganske rusten, dette slipte jeg bare ned og sparklet igjen :)

Det eneste problemet med bilen var at den gikk varm.. radiatoren så fin ut, men da vi tok den ut, var framsida helt råtten! Det var nesten ingenting igjen av den, haha :D

Jo, en gang vi skulle kjøre den ut fra verkstedet, så hadde den låst seg. Den gikk kanskje 20cm framover og bakover før den bare låste seg, helt uten videre, og ville ikke flytte på seg, håndbrekket var av. Men fattern kjørte bilen litt fram og tilbake, det lille det gikk, og til slutt kom det et skikkelig høylytt knakk, og bilen kom seg fri. Fant aldri ut av hva som egentlig hadde hendt da men :)

Dette skjedde bare en gang, men ellers så var det ingen store problemer, kun små bagateller :)

Her er noen flere bilder :)

Dette bildet liker jeg :)

216410_213362448692808_100000571637501_763638_6905500_n.jpg

Bilen før den ble lakkert

206926_208603975835322_100000571637501_724793_297223_n.jpg

207288_209973999031653_100000571637501_735851_6980060_n.jpg

Hvor mange km har din på telleren? ;)

Endret av Eilif9

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, igjen tusen takk for bilder.

Kjempe kjekt å se :)

Imponert over hvor fin din var i lakken, i motsetning til min. småbulker rundt om kring og riper.

Men, det kan jo ordnes det og en gang hehe.

Bilen min har nå 204 tusen km.

Hadde ikke du A/C på din? fant ikke det

Tror ikke min hadde A/C nei :)

Jo, min hadde en god del småriper, men ingen bulker ;)

Men dette ble fikset med litt klarlakk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da nermer seg andre siden med bremseskor byttet. Samme symptom her. Ikke rart jeg har hatt problemer med å rygge hehe :) Har tatt et par bilder som kommer opp.

Da er bremsene i orden. Virker ganske greit nå.

Regner med at dette holder en stund... time wil show.

Nå gjenstår det ny pakning mellom innsug og spield, og montere TPS

Mvh dj-vega

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Najs! :)

Hvor mye betalte du? Hvilke ruter skal du sote?

Totalt med frakt ink et monterinskitt Kr 341 ,-

Blir bakdører, de bakerste og bakruta.

Gidder ikke å så helt fram, blir bare kluss med snuten med det hehe

Synes det er en fin pris. Selve sotefilmen kostet vell 30 usd

--

Holder på å bytte til stålfelgene igjen... Såvidt mønster på bakdekka på aluminum felgene... hehe

Var 20% gjennsomsikt på de.

Noe slikt?

Kia1.jpg

Endret av dj-vega

Mvh dj-vega

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått bestilt litt mer deler.

Nummer 5 på bilde;

266999_kia_29.jpg

Denne delen har blitt forlenget fra 1996 og oppover pga lyd i løfterene. (Tikking)

Fikk tak i informasjon fra KIA i Usa om dette. og det ble bekreftet at delen var "oppdatert".

Bestilte nytt lokk til spylerveske tankken

og pakning mellom spield, og innsug.

dette kan bli bra.

Mvh dj-vega

Lenke til kommentar
Del på andre sider