Gå til innhold

dj-vega; Kia Sportage 1995` (Levert inn skilter...)

Ranger emnet


dj-vega

Anbefalte innlegg

  • Svar 712
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 3 weeks later...
Rått :D

 

Hei igjen.

 

Takk takk.

 

Er veldig roligt om dagen.

Har fått sommerbil / prosjekt.

 

1984 Chevy Van g20 med 5.0 305 motor.

Chevy%2520van%2520bilder.jpg

 

 

Mine planer.;

 

- Ny girkasse (Får en th700 som har gått 105.000 siden overhaling etter påsken)

- Rustfjerning og rust sveising.

- Flytting av skiltplasering

- Få tak i deksel til resservehjulet.

- Et par små ting innvendig.

- Nye dører. (Pga rust)

- En skikkelig service

- Omlakkering. (Usikker på farge)

- Kjøpe, og montere;

* Bugshield

* Laksetrapper

* Bumperguides

* Lys i gangster cap

* Nye stigbrett, med lys

* Starcraft lippe, med tåkelys

* Cd-spiller med ryggekamera.

 

 

Så starter en tråd her på forumet om denne snart.

Har en tråd på amcarforumet om denne per dags dato.

http://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=19205

 

----

 

Men Kiaen er vertfall ikke glemt... bruker den hver dag.... :)

Mvh dj-vega

Prosjekt; Kia Sportage 95` <---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips denne gang. Før du handler inn diverse utstyr og nips, så skaffer du deg full oversikt over rusten. Dersom du ikke har tenkt å sveise selv, så må du skaffe deg oversikt over rustkostnadene først. Jeg tipper du lærte av Kiaen. Av med evt understellsmasse, og avdekk all rust. Fiks rusten hvis det er økonomisk forsvarlig, og deretter handler du inn div. Det ville jeg ha gjort i allefall.

Må jo si at du liker å å gå dine egne veier i bilvalg. -Kult det. Selv kunne jeg tenkt meg en Chevy short van. Har kjørt forbi en lokal ukentlig i snart 30 år..

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips denne gang. Før du handler inn diverse utstyr og nips, så skaffer du deg full oversikt over rusten. Dersom du ikke har tenkt å sveise selv, så må du skaffe deg oversikt over rustkostnadene først. Jeg tipper du lærte av Kiaen. Av med evt understellsmasse, og avdekk all rust. Fiks rusten hvis det er økonomisk forsvarlig, og deretter handler du inn div. Det ville jeg ha gjort i allefall.

Må jo si at du liker å å gå dine egne veier i bilvalg. -Kult det. Selv kunne jeg tenkt meg en Chevy short van. Har kjørt forbi en lokal ukentlig i snart 30 år..

 

Hei og takker for tips.

Når det gjelder vanen, har jeg sett under den, og ramma er bra. Noe sveising er det.

Dette skal utføres av meg/bekjente. Står mer info i linken.

 

Ja, går min egen vei der. Men er glad i amcar. Og Van har vert drømmen i lang tid.

Mvh dj-vega

Prosjekt; Kia Sportage 95` <---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Short Van er rått :) Men din G20 er like stor som G30? Trodde alle G20 var shortvan jeg.. (Men Van er ikke helt min sterke side)..

 

Blir tøft å følge med på det.. Du gir ihvertfall ikke opp ;) Så blir spennende å se..

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er ventingen over. Endelig kan jeg skru under tak, og ha lagringsplass.

Jeg og 2 andre venner har leid mekke lokal.

 

Kan forøvring nevne at kiaen fikk den nye 98 nitro pluss fra shell idag... Det hjalp kan en si.

 

Pleier du aa fylle 95 oktan, og da lugger den litt? Da kan du antageligvis stille om tenningen muligens, og den vil funke bedre paa 95. Du har vel elektronisk tenning, og da kan du ikke stille om saann uten videre, men endel biler har oktanplugg som kan byttes ut, slik at den stiller om selv etter bytte. Er litt usikker paa dette, kanskje noen som kan bekrefte el avbekrefte?

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Short Van er rått :) Men din G20 er like stor som G30? Trodde alle G20 var shortvan jeg.. (Men Van er ikke helt min sterke side)..

 

Blir tøft å følge med på det.. Du gir ihvertfall ikke opp ;) Så blir spennende å se..

 

Shortvaner i Norge er stort sett i fra slutten av 70 tallet- begynnelsen av 80 tallet. Her er en ganske nye en:

og her er en ganske gammel en: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=QWQVlxrdNy8

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du fått gjort noe med vanen nå da?kassa bytta?

 

Hei.

 

En stund siden nå... Mye ting å fokusere på. Van, Lokalet etc.

Har et par bilder av speedometeret på kiaen. Slik det ser ut med blått lys.

(Er litt kraftigere, en bilder viser hehe)

 

577301_10150956798129810_675219809_12099960_367286199_n.jpg

 

526698_10150956797719810_675219809_12099958_1765458884_n.jpg

 

Synes selv at det er veldig kult.

 

Når det gjelder mekke lokalet så holder vi enda på med malingen. Så er det montering av lys. Så skal både vogn og van inn. Kiaen skal inn på litt "service". Montering av ku fanger, ekstra lykter, fikse noen olje lekasjer, etc.

Mvh dj-vega

Prosjekt; Kia Sportage 95` <---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår