Gå til innhold

Spørsmål angående nytt senkesett

Ranger emnet

lervik90

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte meg et senkesett fra Weitec og er rimelig fornøyd med det så langt.

Det jeg lurer på er om det er vanlig at hjulstillingen forandrer seg under skifting av dempere. Jeg merket at når jeg var ute å kjørte, etter at jeg hadde montert på de nye demperene, på en rett vei, så hellet rattet ganske mye til venstre.

Er dette vanlig? Hvis ikke, hva har jeg gjort galt og hvordan fikser jeg det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

variabelt fra verksted til verksted, men fra 1000 og oppover må du nesten regne med om du skal ha papirer på dette

husk at ved senk, så bør dette skrives inn i vognkort. da trenger du papirer fra justeringa, samt lysjustering og at last-regulator er justert, om dette finnes på bilen :)

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det "kan" du gjøre :) men det er svine innvikla med de verktøyene man evt har tilgjengelig som privat person

mekonomen var dyrt, har aldri betalt mer enn 900,- her i lillehammer :) det var på NAF, med NAF ungdom medlemskap (den tid jeg hadde det, før jeg blei for gammal) :P

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12-1500 for hjulstillingskontrol.... får ingenting gratis, syns heller ikke det er så dyrt.

dessuten skjønner jeg ikke hvorfor du er så glad for at ting er løst og dårlig, vil tippe de på verkstedet tok penger for det dem gjorde uansett,så det er ikke mye å spare, er heller mere strev med å ikke la dem gjøre det. skal du på en kontrol som eu eller lignende snart så blir det oppdaget der og da vil du nok få mangellapp på feil i hjulstillinga.

som andre sier her så sliter det på dekka også! og når du bytter til senkesett vil jeg tru det er for å oppnå en viss bedre kjørekomfor og når forstillinga er feil vil bilen spore,dra til siden og oppføre seg rart bade på rett vei og ikke minst i svinger.

jeg har en astra f nå stv med spax justernare demper med 35/55 fjører og det drar til sidene og er ikke hlt som det skal i svinger å det er nettopp pga at jeg ikke har hatt den på 4hjulskontroll enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har senka golfen min nå, og jeg har ikke merket noe rart med at bilen ikke holder seg på veien og sporer, snarere tvert imot :D

vil ikke påstå kjørekomforten på bilen min ble bedre akkurat, ble litt som å kjøre gocart :P humper og spretter, men på de få veiene det faktisk ikke er fartshumper, veiarbeid eller høl er det alle tiders :cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12-1500 for hjulstillingskontrol.... får ingenting gratis, syns heller ikke det er så dyrt.

dessuten skjønner jeg ikke hvorfor du er så glad for at ting er løst og dårlig, vil tippe de på verkstedet tok penger for det dem gjorde uansett,så det er ikke mye å spare, er heller mere strev med å ikke la dem gjøre det. skal du på en kontrol som eu eller lignende snart så blir det oppdaget der og da vil du nok få mangellapp på feil i hjulstillinga.

som andre sier her så sliter det på dekka også! og når du bytter til senkesett vil jeg tru det er for å oppnå en viss bedre kjørekomfor og når forstillinga er feil vil bilen spore,dra til siden og oppføre seg rart bade på rett vei og ikke minst i svinger.

jeg har en astra f nå stv med spax justernare demper med 35/55 fjører og det drar til sidene og er ikke hlt som det skal i svinger å det er nettopp pga at jeg ikke har hatt den på 4hjulskontroll enda.

Nei, de tok ikke betaling for noen ting på verkstedet.

Jeg er ikke glad for at ting er løst og dårlig.. Jeg holder på å fikse det nå, men gidder ikke å betale hele formuen min på at verkstedet skal gjøre det når jeg kan gjøre det selv. Det ser jeg ikke noe poeng i. Dessuten lærer jeg en del selv. 4-hjulskontrollen skal jeg selvfølgelig ha på verksted.

Jobber du på verksted selv kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider