Dani84 Skrevet Juni 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2010 Hei.. Holder på å bytte bremseklosser, så ser eg det er hull i gummi`en som ligger utenpå stempelet. Er det noe eg bør gjøre noe med? Må eg ha ny kaliper? Som dere skjønner, så har ikke eg så god peiling. :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Juni 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2010 Mulig du får kjøpt rep-sett, men nå vet jeg ikke hvilken bil det er snakk om. Du kan jo også forhøre deg om bytte-caliper som gjerne er billig. (leverer inn den gamle og får en overhalt tilbake) Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas S Skrevet Juni 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2010 Ville byttet den ihvertfall og smurt inn alt på nytt igjen så slipepr du fremtidige problemer med at stempel eller glidebolter henger igjen og du ødelegger skiver/klosser Siter Mitt Galant Sport Prosjekt Mitsubishi Klubben Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dani84 Skrevet Juni 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2010 Takk for svar! Det er en pajero gen1.. vet noen hvor det er mulig å få tak i brukte deler til mitsubishi? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas S Skrevet Juni 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2010 Ser at du holder til i Indre Arna. I Bergen har vi en høgger som holder på kun med Mitsubishi AH Deleservice Arvid Haukedal Wernersholmvegen 31, 5232 Paradis Tlf 55 91 28 70 Du får 10% rabatt ved å være medlem i Mitsubishi Klubben Norge :) Ta gjerne turen innom på forumet. Mye hjelp å få til Pajero der :) Siter Mitt Galant Sport Prosjekt Mitsubishi Klubben Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Juni 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2010 Den ytterste gummien er en støvtetning. Litt innafor er en "firkantet o-ring" som er væsketetning. Lar du det gå for lenge vil det nok trenge inn partikler og eller vann som riper opp stempel og borring. Rep-sett koster typisk 150kr pluss minus. Klarer du å bytte caliper klarer du nok å overhale den også. Er bare de to gummidelene samt en låsering til støvhetta. Jeg overhalte på en `77 Mazda 323. Der var det mye gravrust, men nye kosta tusen kroner pluss så jeg prøvde. Og det funker et år eller to senere. Kjekt å trøkke ut stemplet (med bremsepedalen) før du kobler fra slangen. Tykke gummi/latex/nitrilhansker hvis du ikke liker følelsen av bremsevæske mot hud. De vanlige tynne undersøkelseshanskene er ikke væsketette mot hydraulikkvæske. Den nye væsketetningen skal settes inn og monteres påført bremsevæske. Litt pjukkel er det men du kommer langt en tannlegepirk (til å få ut tetningen) og et tykt lagt tålmodighet. Husk også å forvisse deg om at du får løsnet luftenippelen før du begynner, bruk gjerne mye varme. Må du borre den ut er det greit å ikke gjennombore den. Har jeg hørt. :tannløs: Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dani84 Skrevet Juni 9, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2010 supert! takk for hjelpen... Har bestilt rep.sett.. så får vi se hvordan det går :D satser på eg skal få det til på ett vis! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.