Gå til innhold

Bilforhandleren S Line Auto Bergen

Ranger emnet

Rockefeller

Anbefalte innlegg

• 1 year later...

Det har jeg desverre.

De gav god service før vi kjøpte bilen, men så fort signaturen var på plass har S Line Auto havnet på en skala fra bedrageri til svindel.

-Når vi fikk bilen var den full i brus på midtkonsollen. Alle knappene var seige, dette tog mange måneder å få ordnet opp i.

-Annonsen var mangelfull og hadde grove feil. De har ikke påtatt seg noe som helst ansvar for dette, til tross for hva norsk lov sier om mangler ved kjøpstidspunkt.

-Vi slet med å få reparert en del klare feil og mangler i ettertid, og det tok veldig lang tid før det ble orden i sakene. Dette til tross for at de sier de har 3 mnd garanti.

-De brukte månedsvis på å få ettersendt sommerdekkene, og vi måtte kjøre på piggdekk i to uker etter at sesongen var over. Heldigvis fikk vi ikke bot i perioden, men det måtte vi risikere takket være sommel hos S Line Auto.

-Når min frue hentet bilen, fikk hun forklart at hun måtte være forsiktig med CD spillerens volumknapp, hvis ikke så skrudde den seg av. Kunne de ikke bare sagt at den var ødelagt og byttet den med en gang? Vi ventet i ett halvt år på å få den byttet...

Saken som nå havner i rettsystemet:

-Svinghjulet røk på bilen en onsdag i juni. Bilen ble kjørt til verksted av Falck, feilsøkt og rullet ut på parkeringsplassen mens vi avventet S Line Auto sin reaksjon. De ringte til verkstedet og ba de sette igang. En uke senere var bilen reparert. Da nektet S Line Auto å betale og påstår at de ikke hadde fått lov til å velge verksted.

Forbrukerrådet sier klart og tydelig at dersom man reparerer en bil uten selgers godkjennelse, så må man kunne akseptere å måtte selv betale mellomlegget mellom prisen verkstedet forlangte, og den prisen selger kan dokumentere at eget verksted kunne tatt.

S Line Auto nekter å fremvise slik dokumentasjon, og tilbyr meg en betaling på kr. 6000 av en totalpris på 20,000. S Line Auto sitt verksted i Bergen tar 715,- per arbeidstime, dette har jeg dokumentasjon på. Av vårt verksted her oppe i Molde fikk de en timepris på 670,- per arbeidstime. Dette mener de at de kunne få billigere og nekter å betale. De sier ikke hvilket verksted, eller noen pris, eller noen dokumentasjon. Det bare ER sånn, ifølge dem.

S Line Auto har i tillegg liten skrift i kjøpskontrakten som gjør ett forsøk på å innskrenke dine og mine rettigheter iht. forbrukerkjøpsloven. Der står det at vi kun kan reklamere i 3 mnd eller 3000km etter kjøp. Men det stemmer ikke. Vi kan reklamere i fem år iht. gjeldende lovverk, og dette må S Line Auto forholde seg til. Ut ifra kommunikasjonen jeg har hatt med Jarle hos S Line Auto så virker det ikke som om guttene der kan noe om forbrukerkjøpsloven.

Jeg skjønner godt at de prøver seg, for det lønner seg å være en svindler i dagens bilbransje. Den eneste måten vi kan bekjempe dette på, er å tipse hverandre om hvem som svindler og hvem som følger norsk forbrukerkjøpslov. På det viset går svindlerne konkurs på sikt.

Summa summarum blir at hvis du vil ha ett trygt og behagelig bilkjøp, styr unna disse to gutta.

Endret av Audisjåfør
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Har vært i kontakt med dem men bestemte meg fort for at det ikke var aktuelt å handle bil der. Servicen var dårlig og selgeren, daglig leder av S Line, var pågående på helt feil måte. Jeg fikk ikke prøve bilen i mer enn en halv time, og ble med en gang jeg kom tilbake konfrontert med at han forventet at jeg kjøpte den der og da. Han leverte også kommentarer som "du kommer aldri til å kjøpe noen bil". Jeg følte meg ikke trygg på at de på noen som helst måte ville yte service i etterkant av et eventuelt kjøp hvis det skulle oppstå problemer, så det var et lett valg å se etter bil andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider