Gå til innhold

Audi 80 Coupe 1994 feil på radiator vifte

Ranger emnet


DaFFy1

Anbefalte innlegg

Har nå en Audi 80 coupe nettopp ny kjøpt nesten, men har det problemet, med at med gang jeg vrir tenningen til hakk 2 på tenninga så starter vifta selv om motoren er kald og denne går hele tiden uansett.

 

Noen som har tips til hva dette kan være?

Har sjekket begge sikringene og begge er like fine.

 

Er det fler enn 2 sikringer? noe relè ?

 

 

EDIT:

vil også benytte sjansen til og spørre

Haynes rep bøkene innholder disse info om min bil? altså en Audi 80 coupe b4 2.0 1994

mvh

 

Andreas

Endret av DaFFy1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, jeg var nede og sjekket og når jeg drar ut selve hovedkontakten til viftene da kutter de ut

 

så leste et innlegg på side hmm 3 var det vell, og det var en kontakt på venstre side, sitter Høyre side på min sett nedenifra dro ut denne og viften sluttet og gå, så jeg har en misstanke om at det er denne føleren som er gåen og bør byttes. termokontakt heter det vist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Kan iallefall fortelle hvordan det var på min Audi 80 1989, regner med det er mye av det samme...

 

Det står en sensor på radiatoren (venstre side når du står foran bilen). Denne står det en kontakt i som kortslutter når det blir varmt, og viftene skal starte. Jeg hadde også den feilen at denne sto i konstant kortsluttet (lukket) posisjon.

Du kan teste ved å ta ut pluggen, og kortslutte polene med en binders etc. Dersom viftene begynner å gå da, men er avslått når du tar vekk kortslutningen, så tyder det på at sensoren er gåen ja.

 

Når jeg skulle skifte denne så hadde de den ikke inne noen plasser lokalt.. så jeg endte opp med en bryter og noen meter høyttalerkabel. Laget det til slik at jeg aktiverte viftene manuelt mens jeg sto i kø, hehe.

 

Ahh, savner gamlebilen. Mange artige løsninger som kom på den med årene :)

2000 Audi A4 Avant 1,8

(x) 1989 Audi 80 2,0E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan iallefall fortelle hvordan det var på min Audi 80 1989, regner med det er mye av det samme...

 

Det står en sensor på radiatoren (venstre side når du står foran bilen). Denne står det en kontakt i som kortslutter når det blir varmt, og viftene skal starte. Jeg hadde også den feilen at denne sto i konstant kortsluttet (lukket) posisjon.

Du kan teste ved å ta ut pluggen, og kortslutte polene med en binders etc. Dersom viftene begynner å gå da, men er avslått når du tar vekk kortslutningen, så tyder det på at sensoren er gåen ja.

 

Når jeg skulle skifte denne så hadde de den ikke inne noen plasser lokalt.. så jeg endte opp med en bryter og noen meter høyttalerkabel. Laget det til slik at jeg aktiverte viftene manuelt mens jeg sto i kø, hehe.

 

Ahh, savner gamlebilen. Mange artige løsninger som kom på den med årene :)

 

Koster bare ~200 for en ny termobryter ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår