Sg-badblood Skrevet Juni 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2010 Hei Nå håper jeg dere "proffe" gutta kan gi meg noen tips og ledetråder=) Jeg skal kjøpe anlegg til min første bil. Det er skjært ut hull til et par 6x9" bak i hatthylla, og det ligger noen seriøse lyd-kabler i bilen fra en tidligere eier. Derfor vil jeg gjerne fylle ut disse to store hullene med et anlegg som gir god lyd med av god kvalitet=) Men jeg er en liten "noob" og skjønner lite av hva som kreves for å drive et ordentlig anlegg. Det står mellom to forskjellige høytallere: JBL T696 Special Edition Infinity Kappa 693.9i Jeg har egentlig ikke lyst på basskasse, men forsterker kan gå;) Det jeg altså lurer på er om hvilken hovedenhet(cd-spiller/radio) jeg bør gå for? /Denne nybegynneren tar imot alle svar=)\ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet Juni 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2010 Har et par høyttalere til deg liggende som jeg aldri har fått bruk for. Morel Tempo 6x9" heter de. Koster egentlig 1400,- men du skal få dem for 1000,- siden de er splitter nye :) Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DeVille Skrevet Juni 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2010 Dersom du har mulighet, prioriter fronthøytalere. Forsterker er positivt for god lyd. kan bruke hatthylle til bass. Siter "Who are you and why should I care?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØrjanGS Skrevet Juni 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2010 Hvilken bil har du? Sedan, combi? Ikke finn på å putte 6x9 i hattehylla hvis du skal ha basskasse... Basskassa vil lage trykk som sakte men sikkert ødelegger 6x9 høyttalerne. Ørene våre er stilt "fremover", så fokuser på lydbilde fremme. Bass i dørene og diskanter på stolpene fremme er en ypperlig combo. Hvis du har bestemt deg for 6x9 bak, prøv å juster så mesteparten av lyden kommer fremme fra, men samtidig lyd bakfra. http://www.dreamtm.no er å anbefale.. Sleng inn en mail eller ring. Han som driver sjappa er en knall kar og vil komme med anbefalinger! Prisklasse snakker vi om? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svane91 Skrevet Juni 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2010 vist du ikke skal ha sub. å bare Hatthylle høytalere. kan du kjøpe 12*8" til Magnat. da treng man ikke sub. hær e en link http://www.xtremecar.no/bilstereo/hoyttalere/hatthytte/magnat-powerforce-12-x-8. men vil du ikke skal ha sub e ikke di jbl t696 så bra på bass. dæm e bare syk diskant på. har såne sjøl den dæm tåle myye:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg