Skaret Skrevet Juni 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2010 Heisann. Jeg skal si det som det er, det har seg slik at jeg skulle starte bilen en dag, og hadde ikke noe strøm på batteriet, derfor så satte jeg på laderen, og på 24v og ikke 12v, for jeg hadde ikke tid til å vente. Men det er noe jeg aldri skulle ha gjort :P Det som skjedde var at det begynnte å ryke ifra cd spilleren, og jeg trodde det var den som tok kvelden, men det var det ikke, den funket fint etterpå. Men jeg skjønner ikke hva det begynnte å ryke av. Og etter dette skjedde vil ikke bilen starte. Noen som vet hva som kan være galt ? setter stor pris på hjelp :) Mvh Kent Daniel R.Skaret Siter Kjøretøy: Opel Kadett E 91 Mod, Mazda 626 2.0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juni 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2010 Kan være hjernen det røyk av.. Den ligger vel under dashbordet et sted.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skaret Skrevet Juni 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2010 (endret) Kan være hjernen det røyk av.. Den ligger vel under dashbordet et sted.. Jeg vet jo hvor hjernen er jeg også, men synes det er rart at det ryker ifra der cd spilleren står om hjernen tok kvelden. Noen andre som vet hva det kan være ? Endret Juni 8, 2010 av Skaret Siter Kjøretøy: Opel Kadett E 91 Mod, Mazda 626 2.0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra A&B Skrevet Juni 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2010 Det kom nok røyk av cd-spilleren. Du var bare heldig at delen (kondensator) det kom røyk av fortsatt fungerer noenlunde. Har du sjekket sikringene i bilen? Hvordan vil ikke bilen starte? Kjinner starteren? Feiltenner bilen? Ingen antydning til gnist? Det er godt mulig du har grillet hjernen, kanskje coilene også. Test coilene og se om du får gnist fra de. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skaret Skrevet Juni 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2010 Det kom nok røyk av cd-spilleren. Du var bare heldig at delen (kondensator) det kom røyk av fortsatt fungerer noenlunde.Har du sjekket sikringene i bilen? Hvordan vil ikke bilen starte? Kjinner starteren? Feiltenner bilen? Ingen antydning til gnist? Det er godt mulig du har grillet hjernen, kanskje coilene også. Test coilene og se om du får gnist fra de. Takk for svar :) Jeg har sjekket sikkringene i bilen ja, alle er hele. Starteren går fint irund, men er ingen anntydning til at den vil starte. Test coilene ? :wonder: Pluggene du mener? :P Siter Kjøretøy: Opel Kadett E 91 Mod, Mazda 626 2.0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Juni 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2010 Gjør det enkelt å sjekk om det er gnist, legg en og en plugg intil blokka og se om det gnistrer. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skaret Skrevet Juni 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2010 Gjør det enkelt å sjekk om det er gnist, legg en og en plugg intil blokka og se om det gnistrer. Sist jeg sjekka var det ikke gnist :o Er jo helt sikkert ikke bare pluggene som har tatt kvelden. Siter Kjøretøy: Opel Kadett E 91 Mod, Mazda 626 2.0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skaret Skrevet Juni 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2010 opp Siter Kjøretøy: Opel Kadett E 91 Mod, Mazda 626 2.0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skaret Skrevet Juni 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2010 Finn en feil på dette bildet :) Tror nesten jeg fant feilen, heh :) Skaret Siter Kjøretøy: Opel Kadett E 91 Mod, Mazda 626 2.0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skaret Skrevet Juni 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2010 Men tror dere at det bare er hjernen som har tatt kvelden ? Eller kan det være mer enn bare den ? Siter Kjøretøy: Opel Kadett E 91 Mod, Mazda 626 2.0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einart Skrevet Juni 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2010 ny hjerne er sikkert greit å ha uansett ny enn den du har svidd, så test med det først:thumb Siter 79 Opel Kadett C 79mod 2.2 79 Oldsmobile delta 88 01 Omega b2 bruksbil 77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt* 79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skaret Skrevet Juni 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2010 ny hjerne er sikkert greit å ha uansett ny enn den du har svidd, så test med det først:thumb Yepp, skal prøve det :) Bare jeg finner en, vil helst kjøpe brukt men. Har jo en liggende, til en Opel Kadett GSI, men den passer ikke :o Siter Kjøretøy: Opel Kadett E 91 Mod, Mazda 626 2.0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg