Gå til innhold

Fotball-VM 2010 - hvem vinner/rykter/prat++

Ranger emnet

merce-123

Anbefalte innlegg

Brasil spilte jo faktisk deffensivt, og var helt klart fornøyd med uavgjort hele kampen igjennom. Og da blir det nettopp det.. Så klart en vanskelig kamp for enhver spiss, inkl. Ronaldo. Brasil har vel VM`s beste forsvarsfirer. Men synes Dunga er feig og ikke riktig trener for Brasil, som ikke vinner VM denne gangen. Ikke Portugal heller. Blir alt for mye Ronaldo, som er for opptatt av å bli den store VM profilen. Det klarer han ikke..

Arjen Robben derimot.. og Messi kommer og snart til å åpne scoringskontoen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 164
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er dessverre enig med deg, Ronaldo klarer aldri å holde samme nivå som i kvartfinalen mot Frankerike i 2006, jeg har aldri sett spill i NÆRHETEN av det han presterte der, det er så perfekt at det ikke er rart han blir kalt the perfect player etter det.

Dette VM virker som om ikke er helt optimalt for han.. Messi er også elendig, men Robben derimot... the king of the real time

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahahahaha, nå må du få deg brillur.. keepertabbe og forsvarsspiller som faller ved egen 16-meter gjør at selv du hadde klart å score, hvor mange sjanser har Chile brent?!

Et rettferdig resultat ville vært 2-0 til Chile etter første, hvis ikke de dumme og unødvendige tabbene.. etter 1-0 kom de ut av rytmen hvor de presset Spania sønder og sammen, så ble de frustrerte og før de rakk å si ordet av det så ble det mål da forsvarrspilleren gjorde en alvorlig feil og samtidig ble de redusert til 10-mann, altså tredobbel uflaks for det best-spillende laget i første omgang, veldig trist hvis de ryker ut etter å ha spillt så bra som de har gjort ..Har ikke sett maken til uflaks for ett lag, samt sinnsyk flaks for den antatte favoritten.. ofte det er de store og dårlig spillende som har flaks, i tillegg en uobjektiv dommer, Frankerike, Spania, Brasil og Argentina.. alltid de som har flaksen på sin side av en eller annen mystisk grunn.

Chile spiller best, men får alle oddsene rettet mot seg pga noen talentløse feil samt uflaks.. hadde de bare satt de 5 stor sjansene de hadde etter 10 min, så hadde deg sett annerledes ut, dessverre for et vanvittig godt spillende lag som Chile, kanskje den beste fotballen jeg har sett hittil i VM

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kansje spanskebriller på når jeg skreiv ja, men syns Spania var gode den første halvtimen. Åsså kommer det en dårlig utvisning for Chile som ødelegger spenningen.

Men Chile gikk fortjent nok videre selv med tap, fordi Sveits heldigvis ødela for seg selv ved å spille 0-0. Bra, men uforståelig feigt når de hadde alle muligheter til å gå videre. Minner litt om Norge under Nils Johan Semb. Tror mottoet hans var "0-0 er en seier".

Men nå er det bare å glede seg til søndag, og Maradona, Argentina og Messi-show mot Mexico. Åsså Tyskland-England da, som garantert kommer til å bli et drama...

Endret av grandisjohn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, helt enig.. syns også spania var best i andre.. men det skulle bare mangle, jeg hadde gitt opp etter det som skjedde i første.. uflaks de luxe

nuverende bilpark:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt at i det minste ett afrikansk lag tok seg videre til kvarten.

Nå er VM for alvor i gang... Nederland og Brasil vinner hver sin åtterfinale mot hhv. Slovakia og Chile, og slik møtes de i kvarten. Oj, for en kamp det kommer til å bli! Og seier er sannsynligvis nøkkelen til finalebillett. Vinneren møter nemlig enten Uruguay eller Ghana i semien. Som nevnt håper og tror jeg på Nederland..

Så har vi Argentina og Spania, som jeg tror vinner hver sin åtterfinale mot hhv. Mexico og portugal. Argentina vil da møte vinneren av England-Tyskland i kvarten. Spiller ingen rolle hvem, Argentina er bedre enn begge.

Spania tar seg og greit til semien, etter å ha slått vinneren av Paraguay-Japan.

Slik får vi den første drømmefinalen, det vil si semi mellom Argentina-Spania. Tror Argentina vinner.. Og Nederland møter mest sannsynlig Uruguay og vinner..

Slik får man finalen jeg tror og håper på, nemlig Argentina-Nederland. I så fall får vi en finale for evigheta...

Spania kan jo komme seg til finalen, men da må de som nevnt slå Argentina i semien. Tror ikke det skjer. Og Brasil kan selvsagt slå ut Nederland i kvarten, men håper det ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

interessant filosofi John, som jeg absolutt trur blir riktig!

Jeg må dog få si at jeg HÅPER på en overraskelse, UANSETT hva den måtte være.. det er nettopp det som er så fascinerende med fotballen.

Også håper jeg selvsagt på masse straffesparkkonkurranser.:)

nuverende bilpark:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som mangla i kampen i går, var at USA utlikna og det ble straffespark. Angående litt filosofering framover så håper jeg at det blir morsomme fotballkamper, og at de som går videre faktisk beviser at de fortjener det ved å spille god fotball og skåre pene mål.

- 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av hva jeg tror.

England tar Tyskland. England kommer til å heve seg etter hva de har vist hittil.

Argentina tar nok Mexico.

Nederland - Slovakia. Nederland videre.

Brasil blir nok en del nummer for store for Chile.

Paraguay vinner over Japan.

Spania tar nok Porutgal.

------------------------------------------------

Uruguay - Ghana. Uruguay har dette i boks.

Nederland - Brasil. Tror faktisk Brasil, som det mesterskapslaget det er tar en knepen seier.

Argentina - England. Argentina vinner denne.

Paraguay - Spania. Spania videre.

-----------------------------------------------

Uruguay - Brasil. Dette blir en ganske lett match for Brasil.

Argentina - Spania. Spania kommer bare til å heve seg utover turneringen. Tror Argentina ikke har spesielt mye sjanse når Spania får fart på spillet.

-------------------------------------------

Brasil - Spania i finalen. Brasil tar Spania etter en angrepsmessig og morsom finale fra begge lag.

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider