240kjerra Skrevet Juni 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2010 Jeg er ny eier av mercedes som jeg bytta inn mot en volvo 960turbo som nå er i nordmøre og romsdal. På bilen sitter det brock felger med 205 dekk, jeg SKAL valse skjerma foran for sikkerhetsskyld for min egen skyld. Men er det mulig å få godkjent de felga på bilen? er 8,5" breie, og bilen er senket såpass mye, men er godkjent senket :) Mvh Hagen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240kjerra Skrevet Juni 9, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2010 ingen? noen som trur dette vil være mulig? jeg skal valse skjermene foran litt mer, selv om forrige eier har valset alle skjermene før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Juni 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2010 (endret) trur kanskje det kan være mulig, det skal ikke subbe ved fullt rattutslag og så skal rulleomkretsen være innenfor 5% av det originale..felg/dekk skal heller ikke stikke utenfor hjulbua, da kan du jo valse dem;) Endret Juni 9, 2010 av merce-123 Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240kjerra Skrevet Juni 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2010 Bilen er forøvrig denne: [/img] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240kjerra Skrevet Juni 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2010 denne subber ikke ved fulle rattutslag, men skjerm kanten kan gå ned i dekket hvis jeg kjører i humper med samtidig som det er sving på hjula. Og bilen er godkjent senket, står på svart og hvitt i vognkortet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juni 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2010 Åssen vil du få godkjent felger med innpress rundt 10, på en bil som skal ha 47mm innpress? Man får vel godkjent ned mot ET30, men da er du nok i grenseland. Greier bilen din testen med å kjøre opp på 10Cm høye klosser på diagonale hjul, full sving og da skal det være klaring(de sier alt fra 10mm til fingeren) hele veien. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Juni 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2010 tøff kjerre det der... einar sier noe der, når det gjelder innpress i hvertfall. Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240kjerra Skrevet Juni 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2010 mener du å kjøre opp på en 10cm høy kloss og holde fullt ratt utslag også skal klaringen til nærmeste punkt være ca 10mm til fingeren? men hvordan sjekker de klaringen samtidig som bilen fjærer? Det er det den er litt skummel på, men skjermene foran skal dras ut over helga, samt lakkeres oppatt. Så lenge hjula kommer under skjermen når man fjærer så er det mulig å få de hjula godkjent ifølge BT folk som jeg prata med idag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juni 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2010 Ja det er mulig, om hjula ikke subber under noen omstendigheter, er klaring alle veier, og du har papirer der det kan verifiseres at bilen tåler belastninga av feil innpress, kjøreegenskaper ikke forringes osv. Men vet du hva, det finner du ikke. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240kjerra Skrevet Juni 12, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2010 ja, kjøre egenskapene merkes ikke forskjell på, sporer ikke heller. Men jeg lurer på en ting, hvorfor er det svært så negativt stemning i denne E forumet egentlig? Er så mange som klager og tenker negativt i flere tråder jeg har lest gjennom, det er jo helt feil retning, forumet skal jo hjelpe hverandre og støtte opp og finne løsninger på ting, det er slik vi kan få frem spesielle biler som faktisk er lovlige. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juni 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2010 Målet mitt er ikke å være negativ, men jeg er heller realistisk enn å prøve å si at du får skrivd inn felger med innpress som er 30mm lavere enn standard. Rett og slett pga at plassen ikke ligger til rette for det, hjullagrene tåler det ikke, og det må kunne dokumenteres at ikke kjøreegenskaper forringes på noen som helst måte. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240kjerra Skrevet Juni 12, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2010 aha, sånn ja, nå forstod jeg hva du mente :) hjul lagrene ja.. hvilken bil passer de felga med det innpresset best til? muligens lurer jeg på å gå for noen andre org mercedes hjul med annen innpress nå som du fortalte om hjul lagrene. Takk for hjelpen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juni 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2010 Hva slags innpress er det på 8.5" egentlig, jeg tenkte mest på 10", og de har innpress rundt 10 en plass, tror fremdeles 8.5" har for villt innpress. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240kjerra Skrevet Juni 12, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2010 det er ET 13 sjekka jeg nå på den ene felgen. Hva er minste kravet i innpress for å godkjenne felger på mercedes w124? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juni 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2010 AMG leverte felger med ET35, 8,5-17 og 235/45R17, disse kunne brukes med litt modifikasjoner, space ut framskjerm, splitte bak hjulbue bak å trekke ut å sveise igjen, og valse alle buer, samt tjukkere gummier på demperne foran. Dette burde BOS kunne skaffe dokumentasjon på, men noe lavere har jeg ikke sett. "Alle" ettermarkedsfelger til 124 har ET35. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg