Beinet1 Skrevet Juni 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2010 Hei, Jeg har brukt litt tid på finn.no og sett på diverse "alternative" biler. Jeg har bitt meg merke i Rover 75 som både ser spennende og annerledes ut, samtidig som prisen er utrolig overkommelig. Spørsmålet mitt er om det er noe kvalitet over disse bilene, eller om det bare er noe skrammel med masse el og motorfeil? Ser mange av dem har en 1.8 liters motor. Er dette den samme motoren som sitter i Freelander? Denne har det jo vært masse trøbbel med... Noen erfaringer derute? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henne Skrevet Juni 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2010 Uten at jeg vet noe om det, så ble det nevnt i denne tråden at det var håpløst å skaffe deler til Rover. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Juni 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2010 1,8litern er den samme ja, K-motoren. Toppakningen er vel problemet der om jeg husker rett. Regner vel med det er noen merkeverksteder bortover som fikser den i blinde nå. Deler burde ikke være noe stort problem relativt sett, bilen finnes i rikelig mon i Storbritannia ennå og Subaru Norge skal/må vel supplere deler i Norge i noen år ennå. Bilen lages nå i Kina og det vil vel være noen muligheter til å få kurante slitedeler derfra etterhvert, som også passer 75. http://www.roewe.com.cn/roewe750/1.8T/ Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badbug Skrevet Juni 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2010 disse bilene har vel også løse sylingerforinger. Siter 1966 Fiat 1100r 1987 Audi 100turbo quattro 2002 Fiat stilo 1994 mitsubishi galant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Juni 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2010 1,8litern er den samme ja, K-motoren. Toppakningen er vel problemet der om jeg husker rett. Regner vel med det er noen merkeverksteder bortover som fikser den i blinde nå. Deler burde ikke være noe stort problem relativt sett, bilen finnes i rikelig mon i Storbritannia ennå og Subaru Norge skal/må vel supplere deler i Norge i noen år ennå. Bilen lages nå i Kina og det vil vel være noen muligheter til å få kurante slitedeler derfra etterhvert, som også passer 75. http://www.roewe.com.cn/roewe750/1.8T/ Hei, Har merket meg at veldig mange med 1.8 literen har fått byttet toppakkning. Er det kun pakkningen som er problemet eller er det toppen og som skaper problemer? Jeg har kommet over en som er svært rimelig, men eieren tror toppen er deffekt. Den har tidligere hatt et toppakkningsbytte. Bør jeg styre unna? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Juni 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2010 Hei, Har merket meg at veldig mange med 1.8 literen har fått byttet toppakkning. Er det kun pakkningen som er problemet eller er det toppen og som skaper problemer? Jeg har kommet over en som er svært rimelig, men eieren tror toppen er deffekt. Den har tidligere hatt et toppakkningsbytte. Bør jeg styre unna? Såvidt jeg har fått med meg er problemet todelt: En håpløs termostatkonstruksjon som gjør at man kan få lokal oppvarming (med tilhørende ødelagt toppakning), og at grenseflaten blokk/topp i det hele tatt er litt ustabil pga motorens konstruksjon. Det første problemet finnes det vel en oppgradert termostat for tror jeg, men det andre er verre. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Juni 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2010 (endret) Hei, Jeg har lest litt mer rundtom problemet. Det er som dere nevner, problemer med motoren. Dette har på senere modeller blitt utbedret med en bedre toppakkning og et nytt termostathus. Tror dette skal være en trygg motor så lenge en har en av de oppgraderte modellene. Spørsmålet mitt er, vet dere når den oppgraderte motoren kom? Leser at den kom på Freelander fra 2003, men gjeder dette 75-en og? Endret Juni 11, 2010 av Beinet1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henningvel Skrevet Juni 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2010 De har løse sylinderforinger ja.. Topp pakningen pleier som regel å ryke på 100 000 km. Clutchen er ikke noe bra heller.. På en vi hadde, endte vi opp med hull i toppen etter 106 000.. Deler er også et stort problem, i og med at Rover gikk konkurs i 2006.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RH 480 Skrevet Juli 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2010 Deler er også et stort problem, i og med at Rover gikk konkurs i 2006.. Hørt om Rimmerbros?? Har akkurat kjøpt begge bærearmer, foringene i bakkant til disse og kyllingbeina på begge sider. Kostand 2800,- + 800 i frakt. Mekonomen skal ha 2418,- for 1 (EN)!!! bærearm..... Deler finnes altså lett tilgjengelig fra England og Rimmerbros har MANGE kunder herfra. De skaffer alle deler som importøren i Norge bruker måneder på å få fatt i i løpet av 1-2 uker. Jeg ser ikke på det som et problem å kjøpe delene fra UK iallefall. Siter Robert H. 2001 Volvo C70 Cab 2,5LT 2000 Rover 75 1980 Chevrolet Caprice sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raymondblack Skrevet Juli 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2010 http://www.honestjohn.co.uk velg rover så ser du utvidet info om modellen. Siter OPEL ER BRA! --------------- 2005 Honda Accord 1999 Yamaha Thunderace 1000 1996 Seat Toledo 1.9 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet Juli 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2010 Bruktbilene fra Helvete... Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.