Gå til innhold

justere FK Senkesett, hvordan?

Ranger emnet

LuxXxuS

Anbefalte innlegg

hei!

Jeg har en Vectra a med FK senkesett. han som hadde bilen før meg sa til meg at det er justerbar. hvor finner jeg justeringa. ha hørt med en kompis som er bilmekaniker og han sier han ikkje finn noe justering men ha heller aldri vore bort i det. kan dere hjelpe meg. tok bilde av dempertårnet :

09062010984.jpg

Håper dere kan hjelpe meg :)

Opel Ascona C GT 1989(Solgt)

Volvo 240 1986 (Solgt)

Opel Vectra A 8v 1990 (vraka)

Opel Vectra A 8v 1995 (Følg med: http://www.bilforumet.no/bilmerker/opel/vectra/277812-luxxxus-opel-vectra-prosjekt-d.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

Jeg har en Vectra a med FK senkesett. han som hadde bilen før meg sa til meg at det er justerbar. hvor finner jeg justeringa. ha hørt med en kompis som er bilmekaniker og han sier han ikkje finn noe justering men ha heller aldri vore bort i det. kan dere hjelpe meg. tok bilde av dempertårnet :

09062010984.jpg

Håper dere kan hjelpe meg :)

Justeringa pleier å sitte på selve demperen, om du ser under bak hjulet, er eget vekrtøy som følger med senkesettet som blir brukt å justere.

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle ha høydejustering ja... grunnen er at dekkene mine tek bort i hjulbuen framme så bilen er senka 60 mm så har han som hadde bilen før sagt at det er justerbar senkesett på de.. i tillegg står i TÜV papiran at det er senking til og med 60 mm mulig. men har ikkje funne noko justering, har noen bilde elns?

Volvo 240 1986 (Solgt)

Opel Vectra A 8v 1995 (Følg med: http://www.bilforumet.no/bilmerker/opel/vectra/277812-luxxxus-opel-vectra-prosjekt-d.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

d e litt hokus pokus når man er på jobb og må vite det der og då for å sjekke opp noe:P men kom på at i he delebil med 40 mm framme. går det ikkje ann å ta fjæren av den bilen og sette over for dempern på denne bilen lek

Volvo 240 1986 (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, 40mm fjør vil ikke passe på den justerbare demperen. Isåfall måtte du ha byttet hele fjørbeinet.

Men det er jo ingen sak om du har justerbart - da jekker du opp bilen, skrur av hjulet og skrur justeringsmutteren oppover. Da blir bilen høyere. For å få det likt på hver side, bruker du enkelt en tommestokk og måler avstanden fra f.eks bunnen på demperen og opp til justeringsmutteren.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider