Gå til innhold

golf 4 tdi

Ranger emnet

Kjetilr

Anbefalte innlegg

• 4 weeks later...
  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har ägt min TDI nu i ett halvår och det har varit kanon bra!!!

Har själv en 115hk+++++ PD Stv som går som en klocka.

Va lite olycklig i vintras när min turbo rasade , detta kan ske alla ja va en utav dem lyckligt lottade :(

Efter detta turbo ras så blev det TDR Projekt, finns nu inget i motorn som härstammar till en 115 PD förutom blokket. heheheh

Kan bara säga en sak DIESEL är morro!! litt kjedlig med Fwd med nåvarande NM... :)

Spännade män Lader over 2kg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vwtdir

Har ägt min TDI nu i ett halvår och det har varit kanon bra!!!

Har själv en 115hk+++++ PD Stv som går som en klocka.

Va lite olycklig i vintras när min turbo rasade , detta kan ske alla ja va en utav dem lyckligt lottade :(

Efter detta turbo ras så blev det TDR Projekt, finns nu inget i motorn som härstammar till en 115 PD förutom blokket. heheheh

Kan bara säga en sak DIESEL är morro!! litt kjedlig med Fwd med nåvarande NM... :)

Hvor mye effekt har du nå da?? Tenkte jeg skulle chippe min. Har en 98 gti 110hk tdi... blir vel ca 130 hk i den da?:)

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey!

Min 110hk (nå ca 140) tdi går kjempe bra, stor forskjell fra orginalt. Den går 80-115 på 4sek! Du kan jo sjekke hva din går originalt.

Det sies at de bruker mindre bensin...det gjør ikke min. Det kommer ann på hvordan man kjører og jeg kjører min hardt...da bruker den 0.7 på mila. Ikke så lett å unngå at foten blir litt tung over pedalen hehe ;)

Jeg har ikke noe rykking pga min KCR TDI box, men det er noen som erfarer dette. En måte å løse det på er å ha en bryter inne i bilen som slår av og på spenningen på box`en. Du trenger jo ikke alltid 140 gamp du kaan jo kjøre med 110.

Byttet til sportluftfilter...men ikke noe bedre lyd så det er egentlig ikke noe vits. det er kanskje 2hk å vinne, men om det er verdt det er noe annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by WizFuzz

Hey!

Min 110hk (nå ca 140) tdi går kjempe bra, stor forskjell fra orginalt. Den går 80-115 på 4sek! Du kan jo sjekke hva din går originalt.

Det sies at de bruker mindre bensin...det gjør ikke min. Det kommer ann på hvordan man kjører og jeg kjører min hardt...da bruker den 0.7 på mila. Ikke så lett å unngå at foten blir litt tung over pedalen hehe ;)

Jeg har ikke noe rykking pga min KCR TDI box, men det er noen som erfarer dette. En måte å løse det på er å ha en bryter inne i bilen som slår av og på spenningen på box`en. Du trenger jo ikke alltid 140 gamp du kaan jo kjøre med 110.

Byttet til sportluftfilter...men ikke noe bedre lyd så det er egentlig ikke noe vits. det er kanskje 2hk å vinne, men om det er verdt det er noe annet...

tenkte jeg skulle gå for chip jeg, ikke box.. Får veldig bra pris på chip da jeg selv selger slikt. :)

Ifølge de som selger chip så skal den kun bruke mer ved hard kjøring.. Jeg har aldri hatt mye forbruk nå, så jeg håper det fortsetter slik..

om 100år er alt glemt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies at de bruker mindre bensin...det gjør ikke min. Det kommer ann på hvordan man kjører og jeg kjører min hardt...da bruker den 0.7 på mila.

fcuk hadde en fin oversikt over forskjeller mellom remap/chip/box i annen tråd her:

1: Remap, max moment, max Hk, tilpasset din motor, lavere forbruk

2: Chip, moment og Hk innen +/- av produksjonstoleranser, lavere forbruk

3: Box, raskt og enkelt, økt forbruk

Bilen din bruker vel 0.0 liter bensin på mila, har ikke du TDI, he he;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg re-mappet igår och det blev drit bra, har aldrig kört bil med mer moment!! fy fan så den skjuter iväg nu ,hheheheh...Diesel är så jävlig morro.

Jeg anbefallar min kontakt fall dere ska ha bra Service plus en god tekniker till Mapping av turbo motorer.

Har har jobbat många år som tekniker på Simco Racing, har nu startat upp själv i Halden. Han heter Joakim kan få tag i ham genom att ringa Simco.

Kärran min har följande siffror-

186,7 hk - 426.3Nm .. :)

/Ps. blir dyrt med DÄCK i längden när man inte får fäste förenn på 4 gir.

Spännade män Lader over 2kg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vwtdir

Jeg re-mappet igår och det blev drit bra, har aldrig kört bil med mer moment!! fy fan så den skjuter iväg nu ,hheheheh...Diesel är så jävlig morro.

Jeg anbefallar min kontakt fall dere ska ha bra Service plus en god tekniker till Mapping av turbo motorer.

Har har jobbat många år som tekniker på Simco Racing, har nu startat upp själv i Halden. Han heter Joakim kan få tag i ham genom att ringa Simco.

Kärran min har följande siffror-

186,7 hk - 426.3Nm .. :)

/Ps. blir dyrt med DÄCK i längden när man inte får fäste förenn på 4 gir.

helt rått!!!!!!!!!!!! syke tall.. syke talll.....:D :D :D :D

om 100år er alt glemt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey!

Høres ut som at KCR boksen fikk et godt og varmt rom å bo i :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider