Gå til innhold

gjør det noe

Ranger emnet

golf 1.8 16v

Anbefalte innlegg

Enig med han over. Ingen skade skjedd ved bare 2 tenner feil!!!

3 går bra det også, for det har jeg prøvd...

Er jo ikke så dårlig plass i toppen der da!!!!

83 Golf 2.0 GTi,86 Golf GTi 16v,98 Suzuki GSXR 600,92 Subaru Legacy Turbo, 02 Kawasaki ZX9R Ninja,00 Bora stv 1,9 TDI 4 motion, 83 Audi 80 Quattro Prosjekt,01 Polo GTi 16V, 86 Golf Gti 16v, Saab 9-5 Turbo,KTM LC4 640 Supermotard. doh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Originally posted by golf 1.8 16v

får eg noen skader på motoren min hvis registerreima mi har hoppet to hakk.. golf 2 16 v..

Nå er det ikke så vanskelig å time reima igjen heller da.. Hvis du klarer å skifte viftereim kan du time ei reg.reim. nesten ;)

Få skjema hos Møller eller kjøp ei Haynes bok. Så trenger du muligens noe spesial "låseverktøy" jeg brukte et 4,5mm vinkeljern + shims på kammen, og en skrutrekker som passet perfect på dieselpumpa.

Når du har dette og setter motoren i TDC(merket av på svinghjulet/veiva) kan du HELT TRYGT slakke og ta av reima for så å flytte den (",)

Lykke til!

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilmh

Enig med han over. Ingen skade skjedd ved bare 2 tenner feil!!!

3 går bra det også, for det har jeg prøvd...

Er jo ikke så dårlig plass i toppen der da!!!!

Hvis kammen retarderes 3 tenner så går det nok bra, men andre veien blir det fort tull.

Skody: Tror det bare er dieselen som har det låsesporet i bakkant pluss at hjulet sitter bare på kon.

EDIT: Skriveleif...

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Larsern

Skody: Tror det bare er dieselen som har det låsesporet i bakkant pluss at hjulet sitter bare på kon.

EDIT: Skriveleif...

Mulig det, men VAG har gjort bra ingeniørarbeide da de designet reg.reimskift ;)

Er jo latterlig enkelt bare man vet hvordan. Meeeen... Skoda(og noen Seater) får smekk på fingrene for å bygge motorfeste over/rundt/inni reg-reima!! Maken til klunsing for det...

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider