iFarmer Skrevet Juni 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2010 Får si hei først og fremst siden det er første post på forumet her. :jackinbox: Så til saken. Har en 95 mod 940 turbo, som det satt krb-trading chiper i når jeg kjøpte den. Den har hele tiden fusket ved gasspådrag og litt ved jevn kjøring, pluss at det til tider smeller i potta ved girskift. Ved bremsing på gir så poppes det popcorn i potta. Så jeg har antatt at den har fått mye bensin. Bytta først lamba og renset lmm uten resultat. Så dumpa jeg innom et forum hvor noen skrev at slik fusking kunne skje med chippede biler. Idag satt jeg inn originalchip, og etter litt fuskende start, så går bilen helt som den skal ved gasspådrag. Bingo! Den henger litt igjen på 1500 omdreininger før den faller til tomgang men ellers fin. Så det jeg lurer på nå, er om det er chippen som ikke "passer", og at jeg da bør gå til innkjøp av ny chip, som f.eks vikingchip. Eller om det er andre løsninger på det? Leste også at viking ikke bruker tenningschip? Kan jeg da bare sette inn bensinchipen jeg nå har og prøve bare den? Jeg har også en ny Garrett t3 turbo liggende, som venter på montering, så hadde vært fint å hatt en chip som ikke ga fusking. :p Ble litt langt dette, håper noen tar seg tiden til å lese Takk på forskudd. :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsn Skrevet Juni 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2010 Akkurat sånn var min også, skiftet bare plugger så var saken biff;) lønner seg å starte med det billigste. Siter - Nissan Skyline R33 registrert - Bmw 320d M Sport 06 mod (x) Nissan 200sx s14a 98 mod blålilla (x) volvo 945 turbo vinterbil (x) Nissan 200sx s14a 98 mod rød + en del andre volvos å div.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
iFarmer Skrevet Juni 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2010 (endret) Takk for svar. Da har jeg kjøpt nye plugger. Idet jeg skrudde ut den første så så jeg at den ikke har vært skikkelig skrudd til. Den var sotet på utsiden, altså på oversiden, og det forklarer hvorfor det har vært litt bensin rundt om det området i motoren. Så nå tenkte jeg at det var årsaken, men det hjalp da altså ingenting. Korreksjon til det i første posten, bilen er like smellete og fuskete som før, men ikke like kraftig. Den får fremdeles for mye bensin høres det ut til. Tenkte å gå videre til å skifte pluggledninger, vurderer også å se videre på fordeler/rotor det heter? Men har også en liten magefølelse for at det kan være tempmåleren som er kaputt. :p Det hender også at den stopper helt etter gasspådrag når gassel slippes og den når tomgang, virker ikke som den klarer å kompensere helt og så faller turtallet for lavt. Dette gjorde den ikke med krb-chipen. :hammer Endret Juni 13, 2010 av iFarmer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvonifør Skrevet Juni 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2010 Ta å kontroller rotoren i fordeleren og fordelerlokket, samt kabler. At rotoren i disse blir brent etter en stund er en normal sykdom på disse bilene :p Håper dette hjelper deg videre :) Mvh Volvonifør. Siter Mvh Martin Vento 1.8 *Solgt A4 1.8 Turbo *Solgt Volvo 940, prosjekt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
iFarmer Skrevet Juni 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2010 Takk for forslag. Har bestilt time på volvo for å feilsøke. Tenkte det kanskje var verdt å koste på noen kr, istedet for å feilsøke ved å bytte deler :p. Kommer det ikke noe fornuftig ut av den timen, så er neste skritt å bytte rotor/fordeler og kabler :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.