Gå til innhold

Ny stasjonsvogn vs. gammel SUV

Ranger emnet

Clueless82

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp. Skal kjøpe ny bil, men vet ikke hva jeg skal gjøre.

Det jeg har mest lyst på er typer som Jeep, Chevrolet eller Land Rover. Blir litt eldre bil da siden de er ganske dyre.

Andrevalget er Opel Astra 1.8 stv. 2008 modell. (eller noe i den gaten)

Er det dumt å velge en 6-7 år gammel Jeep Cherokee f.eks til samme prisen som en 2 år gammel Opel Astra?

Jeg trenger bil med god plass, og samtidig en greier å kjøre i 80 uten problem opp fjellet.

Ingen jeg har spurt har peiling :shake

kanskje noen her har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min personlige mening er at stasjonsvogn (evt med firehjulstrekk) er langt mer praktisk enn suv for folk flest. Suv er en motegreie, som "alle" skal ha uten at de helt vet hvorfor. De har dårlig bagasjeplass(ukurant fasong på bagasjerom), dårligere kjøreegenskaper på vei, høyere forbruk, dyrere deler og GRISEDYRE dekk både på sommer og vinter.

Og jeg tror du får langt mindre trøbbel med en nesten ny opel, enn en halvgammal jeep.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeep cherokee er vel problem biler!?!? sitter med samme dilemma som deg akkurat nå... jeg har bestemt meg for og gå for enten en hilux,4-runner eller patrol... biler som ruller og ruller og ruller...va slags chevy tenkte du på da? tahoe eller noe?

04 Opel combo 1.7di

Opel rekord c caravan 1700

Vespa bravo

vw golf 2.0i stv(skrotet)

vw vento 1.9tdi(skrotet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeep cherokee er vel problem biler!?!? sitter med samme dilemma som deg akkurat nå... jeg har bestemt meg for og gå for enten en hilux,4-runner eller patrol... biler som ruller og ruller og ruller...va slags chevy tenkte du på da? tahoe eller noe?

Ja noe sånt men er uaktuelt har jeg funnet ut. Går visst under lett lastebil.

Veldig greit å få slik input siden jeg ikke kjenner noen med disse merkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider