Gå til innhold

Innkjøp av stratus 1999 men NOE er galt.

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal gå til innkjøp av en chrystler stratus, har hatt to i kikkerten i en stund. Var og kikket på en i dag, og hele fammen' var med på en prøvetur og satt i baksetet (muligens derfor?!?). Det eneste som jeg merket meg var at da jeg kjørte over noen humper/hull i veien var det akkurat som om dekket skrapte opp i forskjermene, men de som satt i baksetet sa at det kjente ut som noe som skrapte under bilen eller noe som raspet opp i bilen. Da jeg var ferdig med prøverunden og hadde parkert luktet det svidd gummi/brent(etellerannet?!?) fra noe rundt bakdekkene. Min konklusjon var at det måtte være bakdekket med litt stor dim' som skrapte inn i hjulbuene, og dette er jo en forholdsvis enkel rep'. De andre som satt i baksetet mente riktignok at det måtte være noe annet som var gærnt, pga dirring/skraping som kom under bena på dem i baksetet.

Noen som har en teori? evt. avkrefte/bekrefte noe?

Takker for alle svar - Forumnuub! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette seriøst?

Hvor mange folk hadde du egentlig i baksetet?

Altså for at hjulene skal subbe i innerskjermer mm. så må enten det være en usannsynlig stor profil på dekkene, en bil som er senket mye med tilhørende feil innpress og bredde på felg, eller totalt defekte støtdempere/fjærer..

Eventuelt at du fylte baksetet med halve slekten din..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker 225/17/45 og om jeg har mye tung -som da vi var innom ikea og kjøpte en del skap og hyller + en 100kg voksen mann i baksettet gjørde at det skrappet i hjulla bak i humper på motorveien, men det ble bedre når jeg kjørte saktere...:hammer men slik hører du og merker lett vanligvis og dette er bare i bakdekka -det hjelper ikke at dekka er "innkjørt" :shake da jeg har dette i begge stratusene og det er akk det samme i begge bilane -så mitt råd: sørg for å skaffe bare slanke og tynne "venniner" :titties: om man skal ut og "cruise" i stratus med bred dekk :titties::hammer

Det skrapper på innerste kanten for det meste, men i humper kan ytter kanten på dekket bli revet/skjært i skjermen, du vil også se at skjermen blir bøyd nedover -merkelig nok er faktisk kjerringas sin bil som jeg må oftest bøye tilbake kanten på skjermen...:chairshot det skrapper i plastik innerskjermen som dekker helle innsiden på hjulbuen, den har en del slingrings variasjon tror jeg, på den ene stratus var mindre plass før jeg demonterte og satt inn igjen, men som sagt det er i plastik dekselet det skrappet :dj

Endret av matador

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar!

Det var dette jeg tenkte.. (og fryktet)

skal låne bilen igjen fra mandag til tirsdag for en Naf-test og for at en bilkyndig bekjent skal se på det. Hvis hans konklusjon er at det er noe seriøst galt, blir det nok ikke denne jeg kjøper.

Men skal komme med en oppdatering når jeg vet mer

Igjen takk for posts ;) og ja! det var et høyst seriøst innlegg ehe, har ikke mye peiling på bil men med sånne skrape lyder som kommer relativt ofte, blir en ikke akkurat mere hypp på å kaste fra seg pengene på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider