Gå til innhold

Bilstereo virker kun med tenningen på

Ranger emnet

nehelge

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har kjøpt meg en såkalt ettermarked stereo med DVD/GPS. Dette er av typen som er en kopi utseendemessig i forhold til orginalen. Jeg har en Passat 3c 2006 mod.

Spilleren virker bra, men den fungerer kun med tenningen på. Den har innebygget can-bus med rattkontrol. Den slår seg på og av med tenningen, men virker ikke uten tenning på. Heller ikke med nøkkelen i tenningslåsen

Er det noen som har erfaring med dette? Det er vel lite å gjøre med det siden den er can-bus styrt.

:hailvw

Nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo normalt at stereoen virker kun når tenningen er på.

Kva er tenker du på?

Vil du at stereoen skal virke når nøkkel ikkje er i? (kan jo fort tømme batteriet viss du ikkje hugser å skru av stereoen manuellt)

Eller vil du at stereoen skal virke når nøkkel er i sånn som det er originalt? (iallefall på ein del VW)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mener er. Orginal radioen virket uten tenningen på, med eller uten nøkkel i tenningslåsen. Det er innebygd timer hvorpå radioen slår seg av etter ca. 30 min.

Den orginal slår seg automatisk på når tenningen blir slått på, men slår seg ikke av før tenningsnøkkelen blir tatt ut av tenningslåsen.

Det er jo greit å kunne bruke radioen uten å måtte ha motoren igang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DEt er en Blaupunkt funksjon det med å kunne skru på radioen når tenninga er av, det kan til og med justeres hvor lenge den kan virke.

Konstantpluss uten can-bus-styring da?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spilleren virker bra, men den fungerer kun med tenningen på. Den har innebygget can-bus med rattkontrol. Den slår seg på og av med tenningen, men virker ikke uten tenning på. Heller ikke med nøkkelen i tenningslåsen
Den funksjonen virker ikke med hverken Kina-spillere eller andre ettermonterte spillere. Enkelt og greit.

Det finnes et eget CanBus-interface som har just den funksjonen, som du da kanskje kan koble på i tillegg for å få nøkkelstyrt Av/På og ikke tenningstyrt Av/På som nå. Har du et eksternt eller internt CanBus-interface på spilleren din nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva vil skje hvis jeg kobler til den mye omtalte ACC ledningen, som kommer fra bilstereoen? Tenker da å koble den til konstant +12V. Vil dette lage rot i Can-Bus styringen?
Nei, men spilleren vil aldri la seg slå av helt, og vil tømme batteriet. Og ikke så lett å finne noe å koble den til heller, som skal da være et strømpunkt som er nøkkelstyrt som du jo er ute etter.
Lenke til kommentar
Del på andre sider