Gå til innhold

Importere bil fra Sverige

Ranger emnet

mazdak

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt til å kjøpe 2 nye biler nå, og har grublet mye over tanken på å importere begge fra Sverige. De siste dagene har jeg regnet mye på både tollavgifter, valuta osv. men jeg står forsatt fast på en ting. Må jeg betale svensk moms? Hvis jeg må betale dette vil det absolutt ikke lønne seg for meg å importere. Hvor lang tid tar hele prosessen? Fra da jeg får bilen til norge til den står klar med skilt. Vet dere om noen billige firmaer som frakter biler fra Sverige til Norge?

Jeg har også hørt at det er billigere å importere fra Danmark. Er dette i såfall sant? Den svenske kronen er jo tross alt ganske svak nå, så for meg ser det mest lønnsomt ut å importere fra Sverige.

Det ble litt mange spørsmål, men jeg håper dere får svart på så mange som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at det er billigere å importere fra danmark, da nybilprisene i norge er fantastisk hyggelige i forhold.

TROR, at du kan få fratrekt svensk moms om du kjøper i butikk, emn ikke ellers, og om du handler, så få en kvitto på bilen, som er litt lavere enn faktisk og sier at selger møtte deg noen mil fra grensa.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at det er billigere å importere fra danmark, da nybilprisene i norge er fantastisk hyggelige i forhold.

TROR, at du kan få fratrekt svensk moms om du kjøper i butikk, emn ikke ellers, og om du handler, så få en kvitto på bilen, som er litt lavere enn faktisk og sier at selger møtte deg noen mil fra grensa.

Det gjør meg ingenting å kjøpe fra butikk, men gjelder dette kun splitter nye biler? Eller vil det gjelde brukte biler også? (brukt bil gjennom forhandler altså)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mva burde vel ikke være noe problem men en rask forespørsel hos tollen vil jo avklare det.

Eksmepelvis kjøpte jeg tv i sverige, betalt og fikk kvittering, besøkte tollen på vei hjem og fikk betalt norsk moms, ordnet papirene og fikk liit senere svensk moms tilbake. Norsk moms slipper du ikke unna ved import!

Nå er tv osv tollfritt men prinsippet skulle funke for all import.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for all hjelp!

Har fått et tilbud av en Dansk Toyota forhandler nå. Splitter ny Toyota Prius (nye karosseriet), ferdig momset, registrert og levert til Oslo for 240000! Denne summen gjelder selvsagt dagens kurs. Personlig synes jeg det høres bra ut! Men hvis noen vet om en billigere metode, så skal jeg ikke se bort i fra det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider