Gå til innhold

Sigurd90s VW golf cab 1989 mod

Ranger emnet

sigurd90

Anbefalte innlegg

Satt å surfet på finn for 3uker siden som jeg ofte gjør. Kom over en 1989 Golf Gti(gli?) cab med karmann styling til en meget hyggelig pris. Har alltid likt disse bilene. Hadde lenge tenkt på å kjøpe bil, så ringte selgeren å forhørte meg litt. Virket bra, så det endte med at jeg og to kompiser tok turen til Lillehammer, endte med at jeg kjørte golfen hjem :cab

Teknisk er bilen grei, men den har slitent interiør og en del overflate rust. Så første prosjekt nå blir å pusse rust. For så få den inn til lakkering når pengene strekker til. Blir neppe med det første. Har ikke mekka mye bil før, så tenkte å bruke denne til å lære meg det grunnlegende. Kommer nok til å komme med en del spørsmål underveis, håper noen tar seg tid til å svare. Har lyst til å gjøre denne helt orginal stand, så det ser ut som om den nettop har trilla ut fra fabrikken i Tyskland.

Det jeg har kostet på bilen hitill er:

*Olje

*Ny clutch vaier

*nye dekk (continental eco contact 3) som jeg(dekksjappa) satte på de orginale felgene.

*Ny spiller

*Et par tanker bensin :)

Det som står på innkjøps/ønskelista lista er:

*Nytt tak. Er noen sår i det som står på nå

*nytt interiør. Er slitent det som er der nå. Særlig førersetet.

*Lakkering

Fyrer løs med første spørsmål. Hvilken Haynes bok er det som er til denne bilen? Blir litt forvirra. Er jo en Mk1, men en 89 modell, som var undr mk2 perioden, er det Haynes bok fram til 1983 som går til denne? Eller er det mk2 boka jeg skal bruke?

Skal få postet flere bilder av gliset i løpet av de nærmeste dagene.

Hvis noen kommer over et interiør så er det bare å si fra :)

Starter forsiktig med noen bilder fra annonsen:

frasiden.jpg

Forseter.jpg

Forfra.jpg

Endret av sigurd90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Kan komme med en liten update her.Kom over en splitter ny 12" jbl sub, og forsterker, fikk dette svinbillig, så slo til. Denne er nå montert i bagasjerommet. Har også fått tak i et lanzar komponent sett. Så holder nå på å tilpasse dørpanelene, slik at 6,5" høyttalere passer inn. Skal få lånt meg et kamera og laste opp bilder av dette senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Siste nytt her nå er at det har vært innbrudd i bilen. Skjedde mens jeg var på jobb, på parkeringsplassen utenfor. Fått med seg cdspilleren, ipoden og diverse annet. De har også ødelagt store deler av dashbordet(revet ut alt rundt cdspilleren). De fikk heldigvis ikke med seg forsterkeren og subben, tydeligvis ikke rukket det, de hadde glemt igjen en røyk vedsidna den...

Var midt på dagen på en parkeringsplass utenfor et kjøpesenter i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...