Gå til innhold

Trenger info om lakk priser

Ranger emnet

driftking1

Anbefalte innlegg

Da er den i boks, lastebilakk blir det. Noen som har erfaringer med det? Noen spess merker som er bra ? :)

Jeg har erfaring med Monopol sin. Den er fin og holdbar, men den har som nevnt litt tjukkere konsistens. Ikke mye, men nok til at den flyter merkbart dårligere ut enn f.eks. Glasurit som jeg vanligvis bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal lakkere selv :)

Ok, skjønner.

Ta en titt her : http://www.effektlakk.no/ds_product_info.php?cPath=26_38&products_id=53

En slik pose holder til 1 liter binder/klarlakk.

Hos Meca får du kjøpt Lesonal binder til både tettfarge og vannbase, det koster ikke mange kronene. tipper 250-400 kr for en liter med binder.

Du kan også helle pulveret rett i klarlakk, men jeg anbefaler ikke det hvis det er første gang du skal sprøyte en bil. Får du et sig, må du slipe ned hele delen, grunne og lakkere på nytt (da pigmentet legger seg i siget og danner sterkere farge, så da hjelper det ikke å slipe og polere siget). Samme gjelder hvis du mikser fargepigmentet i binder for tettfarge.

Meca har også transport lakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, men jeg så på prisene på pistoler på effektlakk.no, og de var helt absurd høye! F.eks. digitalmanometeret til DeVilbiss skal de ha 2500 for. Det koster veiledende 1300. Kjenner ikke nøyaktig pris på de andre tinga i samme kategori, annet enn jeg vet at disse prisene er opptil to og en halv gang høyere enn andre steder jeg har sjekka.

Håper ikke det gjelder for lakkproduktene også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider