Gå til innhold

Gjøre bilen bredere

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er nokså n00b på styling, men lurer på div ting. En ting jeg brenner i å få vite og teste ut er hvordan gjør man bilen bredere? Altså breiere over hjulbuen osv...

Denne bilen er ikke bare et godt eksempel, men faen å strøken den var oxo http://www.evo.no/gti/index.php

NÅ, hvordan klarer man det sli, og hvordan fungerer det ?

Mvh

Rèmy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligste å gjøre, er å valse buene dine slik at de stikker lengre ut. Ulempen med dette er at du må passe på så du ikke valser for mye. Ikke blir det pent, og skjermene kommer til å sprekke til slutt. Dessuten forskyver du blekket på andre steder, så det kan oppstå større glipper for eksempel mellom døra og skjermen, hvis man snakker om forskjermer.

Er man hendig med tynnplatesveising, kan man skjære vekk litt av de gamle buene og sveise på nye buer. Dette innebærer mye jobb i seg selv og man får også en del etterjobb med sparkling og pussing. Man skal vite hva man driver med for at det skal bli godt resultat.

Til sist vil jeg si at det langt på vei lønner seg om du kan få tak på et breddingskit til din bil. Da limes nye og bredere hjulbuer utenpå de "gamle". Noen sett er tilpasset sideskjørter fra samme produsent, så det kan hende du bør montere dette også for at det skal bli pent.

Lykke til :)

Mvh A.K

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by remy

Hmmm.. Dette hørtes litt komplisert ut, men det kit greiene skal nok funke. Har en bekjent som er biloppreter, kanskje han kan hjelpe meg noe. Og er det noen som vet om noen som selger widening kit til Golf ? (Norge eller utland, i dont care)

Takk ;)

Wings West har Wide Body Kit til Golf, sjekk ut denne linken:

http://www.wingswest.com/products_detail.asp?page=1&id=1740

Om du kjenner en biloppretter så har du, i mine øyne, et perfekt grunnlag for prosjektet ditt. Mange av de folka der utretter jo nesten ren magi. ;)

Med Wings West får du absolutt null tull, de er velkjente for kjempegod kvalitet og xlnt passform på produktene sine. De koster en del da, men det får du igjen i kvaliteten de leverer.

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, så er vel ikke bilen Golfen til kenvab breddet på noe som helst måte. Kanskje valset på innsiden eller noe sånt.

knutogkenneth_08.jpg

For det andre:

Originally posted by PurrPower

Wings West har Wide Body Kit til Golf, sjekk ut denne linken:

http://www.wingswest.com/products_detail.asp?page=1&id=1740

1984_l.jpg

VÆRRE KAN DET IKKE BLI!!!!!!!!!!!!!!

Den desidert værste stylingen som finnes til Golf. Selv amerikanerene er flau.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by NoLimit

Få den ned på bakken og få på brede hjul.. da ser den mye bredere ut :D

kunne ikke bli mer enig :D

skal du bredde så er det bare en ting å gjøre : hold deg laangt unna noe wide body kit.. fram med 9mm plåt, engelsk hjul,krympe og stekk verktøy, sveiseapparat og vinkelsliper :D

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ negative vi var da. Det dere fremfører er jo bare subjektive meninger, og det er ikke det som er tema her. Han spurte om hvordan, og han fikk noen tips og et eksempel på wide-body-kit. Tema er ikke hvor pent eller mindre pent det kitet er, så kritikken er jo litt malplassert. Hva han kommer til å gjøre vil jo tiden vise.

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider