Gå til innhold

Johans nye Transporter

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Ja, da er dette bilen jeg skal kjøre på jobb de neste 5 årene.Sprell ny, 2,0 Tdi (Common Rail), 140hk, nyeste generasjon 4-motion, 6-tr manuell kasse, komfortvegg, halvaut. klima, og integrert cd/mp3-spiller.

 

P6140457.jpg

Liker godt den nye fronten, ganske hissig:

P6140458.jpg

Koselig førermiljø:

P6140459.jpg

Veldig bra beinplass med komfortvegg:

P6140460.jpg

Et interiørbilde til. Rattet er ganske lite, og veldig godt å holde i. Girspaken er tight og fin, og i passe avstand til rattet.

P6140461.jpg

 

Skal prøve å få tatt et bilde i mørket også, instrumentene lyser hvitt og rødt som på audi. Bilen er helt konge, mye bedre å kjøre enn alt annet av varebiler(kanskje med unntak av nye vito), veldig sterk motor, og visstnok et veldig bra firehjulstrekksystem.

 

Er spent på driftssikkerheten, men verkstedregningene blir uansett ikke sendt til MEG, så akkurat det tar jeg ikke så tungt :)

Endret av JChE

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja, dette er en kurant varebil. Beste jeg har kjørt pr dags dato.

Får håpe du endrer synet ditt på VW etter noen mil bak rattet i denne. =D

 

Ja den er virkelig god å kjøre, og ser bra ut i tillegg. Det er også utrolig deilig å slippe kaklinga fra pumpedysemotoren jeg hadde i caddyen jeg hadde i forrige firmaet. Denne motoren går veldig stille og fint. Og viser denne bilen seg å være driftssikker, så kan det hende jeg endrer mening ja :)

 

Grattis med fin firmabil men teit at dem har tatt vekk hullet til mobiltelefon i dæsjen....

 

Jo takk :) Det er nok av små og store oppbevaringsrom, så det er ikke noe problem. Jeg putter den i askebegeret, men det er også noen andre passende rom :) Får nok holder snart både til pda og mobil, så da blir det ihvertfall bra.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Kongebil dette her ja, absolutt! Har nå snart hatt 3000km i denne, og fortsatt fornøyd. Jeg kan ikke tenke meg at den veggen koster veldig mye, men er ikke helt sikker. Er du litt langbeint, bør du absolutt ha denne veggen, det er som natt og dag.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Samma type bil vi har som firmabil på jobben det der..

Bare vi har ikke den komfortveggen.. No dritt altså. Såvidt det er plass til en person bak rattet.. :(

4-motion-systemet funker gull etter hva jeg har prøvd, men syns ikke det var noe særlig til å "leke" seg litt med.. Men utrolig til å ta seg fram, det skal det ha.. :D

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kan tenke meg det er trangt med standardveggen ja. Husker det var trangt i caddyen jeg hadde før ihvertfall...

 

4-motion er knall på framkommeligheten, men som du sier blir det ikke mye leking nei. Med ESP på, korrigerer bilen ganske fort, og med ESP av går det stort sett rett fram. Virker som det er mye mer drift på framhjula enn på bakhjula. Men ja, jeg kommer meg godt fram og det er det viktigste :D Også så behagelig a gitt! Eneste som irriterer meg er en lav klirrelyd/skranglelyd fra dashbordet ved visse turtall og hastigheter. Høres ut som plastdeler som ikke er ordentlig festet. Men det gidder jeg ikke å bry meg med tror jeg, virker som det er sånn på flere av disse folkevognene :D

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 7 months later...

Eksoskjøler, hva er det? Har det noe med partikkelfilteret å gjøre eller?

 

Det har ikke vært et feilslag med bilen nå på 17000km. Eneste er at partikkelfilterlampa av og til begynner å lyse etter mye småkjøring og tomgangskjøring. Dette står også beskrevet i bruksanvisning, og det er en enkel prosedyre for å slukke denne lampa. Kjør på mellom 2500 og 3000 omdreininger inntil 15 min eller når lampa slukker.

 

Dessverre går jeg nok snart over til en annen Transporter. Den er ett år nyere, men mangler 4-motion og har 40hk mindre. Dette fordi jeg bytter firma snart...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da har jeg ikke denne bilen lenger dessverre. Har nå en skikkelig dau 2011 Transporter uten 4hjulstrekk, den gidder jeg ikke å lage egen tråd om en gang... jaja, fikk 2 skyvedører ihvertfall da.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Kondolerer. :/ Du får trøste deg med at den går endel bedre enn gamle 1.9Tdi 102hk'ern og bråker mye mindre.

 

Eksoskjøleren kjøler ned avgassen EGR'en "resirkulerer"

Vært mye tull med de på 140hestern, staget på vacumklokka irrer igjen så den ikke beveger seg, fører til konstant nødmodus.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første transporteren jeg fikk i Otera slapp jeg heldigvis å ha så lenge. 195cm elektriker+ transporter uten komfortvegg=no go. Så nå har jeg en 2012 Transporter med komfortvegg, bluetooth handsfree med knapper på rattet, , den store spilleren med 4 høyttalere, skinn på ratt og girkule og delskinnseter. Fremdeles den kjipe motoren og framhjulstrekk, men det får gå. Jeg har tross alt klart meg uten 4wd i 10 år nesten... gode biler er det uansett.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår