BjørnarGolf Skrevet Juni 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2010 (endret) Hei Har en 1.8 monopoint 90hk som jeg overhaler og skal porte, kvass kam, sportsluftfilter og grenrør. Ser det sleges Weber kit til Golf mk2 1.8 liter. Lurer på om noen har noe erfaring med dette på en mk3? I mine øyne er rått med weber, er og lei av all denne elektroniken som jeg ikke har peiling på :P Vil vel også få mer utav motoren om jeg har Weber kontra monopointen? Link til Weberen på Eaby: http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=170497876112&ssPageName=STRK:MEWAX:IT Endret Juni 14, 2010 av BjørnarGolf Siter Low 'N Slow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Juni 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2010 Vil ikke gi stort mer effekt, gjerne mindre når katalysatoren din blir tett som følge av feil blaning over tid. Ikke går den gjennom EU-kontroll heller Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NilsenRacing Skrevet Juni 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2010 fjerne katta da etter den er eu ok :) null stress Siter BMW Asyl-Edition med turban og interkurder, Alifelger,serberstyring, sotete hinduer,allahram og helt nytt muslimanlegg.. selges til høystbedende! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjørnarGolf Skrevet Juni 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2010 Vil ikke gi stort mer effekt, gjerne mindre når katalysatoren din blir tett som følge av feil blaning over tid. Ikke går den gjennom EU-kontroll heller Katten må jo fjernes. Tenker etter porting og kvass kam, så må vel monopointen hindre endel hest? Siter Low 'N Slow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Juni 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2010 Som tidligere nevnt, får du aldri dette gjennom eu ihvertfall. Det kan godt hende manifolden fra mk2 passer, motorene ligner ihvertfall, men jeg er ingen golf-ekspert. Denne konverteringen kan funke bra hvis du klarer å justere forgasseren helt korrekt, da kan du få en bil som går ganske greit. Men du kan også få en bil som går som ei bøtte møkk, ikke går på tomgang, og bruker 17 liter på mila. Så du er avhengig av å være kompetent på justeringer og dyser, eller få hjelp av noen som er det. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Juni 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2010 Var noen her på forumet som fikk tak i Chip til Monopoint hvis jeg ikke husker feil.. Men, jeg vil tro at innspruten du har henger med til 120`ish hester, og noe mer enn det anser jeg som usannsynlig at du får med porting og kam.. Jeg styrer med en 1,8 i en Mk2, dog forgassermotor, og hvis sluttresultatet ikke blir som ønsket så har jeg en X-flow topp liggende, og datasprut er ikke så dyrt :) Så der har du en annen mulighet hvis monopointen ikke gir ønsket resultat.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjørnarGolf Skrevet Juni 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2010 Er klar over at ingenting av dette blir godtjent. Ingen fra staten som skal under mitt panser å lure uansett. Har snakket endel med Velox motor. Og de mener at en topp men støre ventiler, porting, kvass kam, grenrør og luftfilter. Og at jeg endrer innspruten til f.eks gasser, eller chip. Vil jeg kunne få 180hk utav den motoren, MEN da skal alt klaffe, og ingen jalla løsninger. Er ikke på jakt etter 180hk, men rundt 120-130 er noe jeg tror er innen rekkevide. Har erfering med gassere, så burde ikke være noe problem for meg å stille denne inn med rett dyse osv. Skal levere toppen inn til velox når jeg har spar opp litt. Hive på grenrør og sportluftfilter. Chipe monopointen eventulet Weber. Derfor jeg vil høre om folk har erfaringer og innspill. Takker for svarene jeg har fått, alle er velkommne til og komme med innspill :) Men for de som skal skrive "Kjøp heller en 16v gti motor eller vr6, kan heller holde det for seg selv :) Siter Low 'N Slow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg